no

Sokat evő Kisbandit

2007.01.30. 11:39

Nekem egy Suzuki GSF250 Banditom van. Az vele a problémám, hogy melegben nem szívesen indul, és menet közben, ha teljesen visszaengedem a gázt, akkor lefullad.Télen ez a probléma nem jelentkezett olyan erősséggel mint nyáron. Meg az is előfordul, hogy ha gyorsan megyek, olyan 130-140 körül huzamosabb ideig, akkor egyszerűen lassan leáll, mint ha kifogyna az üzemanyag.
Arra tippelek, hogy mivel belpiacos, az alapjárati fúvóka eggyel nagyobbra van cserélve, így túl sok benzint kap, és nem tud égni. Ja meg nagyon sokat eszik, kb. 8 litert. Gondolom ezért áll meg, ha gyorsan megyek sokáig, mert kiszívja az üzemanyagot a karbiból. Meg csinál olyat is, hogy mikor indítom vagy egy percig nyélgázon kell tartani, hogy egyáltalán alapjáraton pötyögjön. Aztán felpörög, és megy. Elvittem egy szerelőhöz, ő azt mondta, mikor megpróbálta beindítani sikertelenül, hogy nincs benne elég kompresszió. Elméletileg meg is mérte, és azt mondta 5,5 bar volt. Ha kevés a kompresszióm, akkor hogy tudtam 160-at menni vele? Mit kellene tennem?

Kedves Tibi!

Sajnos valószínű, hogy ez az oka. Az 5,5 bar olyan érték, ami fordulaton még nem problémás, de kisebb fordulaton a résveszteség olyan, hogy nem lehet normális melegítő járatást és meleg alapjáratot állítani. Persze ez csak egy tipp az elmondásod alapján, de jellemzően amikor a motor kopik, akkor a fúvókákkal szoktak utána menni, ami aztán bizonytalan üzemet és nagy fogyasztást eredményez.

A gyűrűk kopottságát egy egyszerű teszttel lehet ellnőrizni: ha kompressziómérés előtt egy-két köbcenti olajat fecskendezel a hengerbe majd úgy méred (méreted). Ha ekkor 1-3 barral nő a kompresszió végnyomás, akkor biztos, hogy a gyűrűk kopottak, és sajnos a motorfelújítás nem odázható el sokáig.

Sajnálom, hogy ezt kell mondjam, de tartós és jó megoldást sem adalék, sem egyéb trükk nem hoz majd, csak a felújítás.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.