Programozható előgyújtás
1989-es 251-es ETZ-vel kapcsolatosan szeretnék tanácsot kérni. Elektromos gyújtásom van, viszont előgyújtásvezérlés nincs rajta, hanem fixre van állítva. Jó lenne, ha mindig a fordulatszámnak megfelelő előgyújtás lenne. Azt szeretném megkérdezni, hogy lehetne-e valami olyan egységet beiktatni, ami az előgyújtást vezérli, vagy komplett új gyújtásrendszer kell? Ha igen, akkor milyen más típusról lehetne átültetni (valami bontott alkatrészre gondolok). A csere menyiben javítana a teljesítményen? Megmondom őszintén, hogy számomra nem a teljesítménynövelés a fontosabb, hanem a hatékonyságnövelés. Örülnék, ha kevesebbet fogyasztana. Vagy ettől csak lejjebről jönne a nyomaték? Vagy mit tapasztalnék, ha ilyen gyújtásom lenne?
Kedves Tamás!
A gyártó valószínűleg figyelembe vette az előgyújtás fordulat és terhelés függvényében történő változtatásából származó előnyöket, és így döntött a fix értéknél. A fordulat és terhelés függvényében változtatott előgyújtás általában a teljes működési mezőben nagyobb teljesítményt (tehát nagyobb nyomatékot), és kisebb károsanyag-kibocsátást eredményez, azonban ennek mértéke a motor kialakításának (furat-löket arány, fordulatszám-tartomány stb.) függvénye. Bizonyos esetekben a növekmény nem sok, ekkor a gyártó dönt arról, hogy a bonyolultság, a gyártási többletköltség megéri-e, érdemes-e a sorozatgyártásba beiktatni.
Javasolom, hogy nézd meg a www.roxel.hu oldalt, ahol több programozható előgyújtás-vezérlőről is olvashatsz.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.