Nem akarlak megijeszteni
650-es, kéthengeres, karburátoros Moto Guzzim van. Sajnos a motor egyik hengere hihetetlen gyorsasággal megeszi a gyújtógyertyát. A gyertya nagyon lucskos. Hidegen nehezen indul, az egyik kipufogóból kékes füst jön, de ez 2-3 perc elteltével megszűnik. Mintha enné az olajat, de ez nem valószínű, mert 7000 km van a motorban.
Kedves Tamás!
A leírtak alapján természetesen nem lehet pontos diagnosztikát felállítani, megijeszteni sem akarlak semmivel. A hidegen füstölve beinduló motor nem biztos, hogy kopott, lehet, hogy az olajlehúzó gyűrű pozíciója nem tökéletes. Sajnos azt sem zárhatjuk ki, hogy törött, azonban akkor melegen sem szűnne meg a füstölés. Ezzel összefügg, hogy a gyertya benedvesedik, mert a bekerült kenőanyagot nem tudja elégetni, és a gyertyára rakódik.
Az is elképzelhető, hogy a szelepszárak tömítettsége rossz, és a hengerfejből kerül olaj az égéstérbe. Hosszabb motorfék után ismét gázt adva ilyenkor kékes füst jön ki a kipufogón, ez tipikus jele a rosszul tömített szelepszárnak. A hengerteljesítmény- vagy veszteségmérés is sokat elmondana egy szakember számára a hibáról.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.