no

Nem győzöm gyertyával

2007.04.06. 09:29

Van egy 2004-es Gilera Runner 50 Purejet motorom. A motort használtan vettem 3600 km-rel, most 12000 km van benne. Az a problémám, hogy a motor 2000 kilométerenként elégeti a gyertyát, nem győzőm bele venni. A motoron Leo Vince sportdob van, és a kuplung is át lett variálva, elég nagy gázzal indul el a motor. A motor az új gyertyával mindig jól megy, de utána jönnek a gondok. Hidegen jól megy, de amikor bemelegszik, akkor van olyan, hogy bedadog és erőtlen, ekkor szoktam lecserélni a gyertyát. Miután megkapja az új gyertyát, nincs vele gond, megy mint a veszedelem, de utána megint ezt csinálja. Nem tudom, hogy mit tegyek. Vagy ez normális?

Kedves Tibcsi!

Az, hogy a motor gyertyacsere után hibátlan, nem azt jelenti, hogy a gyertya volt a rossz. Az egy teljesen normális jelenség, hogy az új gyertya kedvezőtlenebb esetben is begyújtja a benzin-levegő keveréket, mint a már használt, lerakódásokat magára gyűjtő gyertya. Ha ilyenkor beteszel egy új gyertyát, akkor megint jó lesz, de ez nem azt jelenti, hogy a gyertya volt a rossz. Nézd meg a gyertya színét, amikor kiveszed. Ha fekete, kormos, akkor a motor sokat kap, lehet, hogy kisebb hőértékű gyertyát kell bele venni. De az is lehet, hogy az elektródák tényleg elégnek, ekkor a középső elektróda sarkai legömbölyödnek, ilyen esetben meg egy nagyobb hőértékű gyertya választása hozhat eredményt. Néha a sportkipufogóhoz van gyertyaajánlás is, nem ritka, hogy nem a gyári gyertyát kell beletenni.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.