Hidegen meghúzom és leáll, melegen nem
Helló DOKI!
Egy távoli ismerősöm motorját szeretném megvenni Suzuki Drz 400 sm 4700 km-rel. Mikor elmentem kipróbálni előtte a srác nem ment vele egy hétig, kitolta és beindította, alapjáraton járt egy kis ideig. Alapjáraton húztam rá egy gázt és leállt mondta, hogy induljak el vele lassan, és ha bemelegszik jó lesz. Mentem vele 3-400 métert és a kereszteződésben állva húzogattam a gázt és az első nagyobb gázfröccsre leállt. Újra indítottam és mentem vele folyamatosan kb. 1 km-t és utána már semmi leállási probléma nem volt. Azt mondta a srác, hogy ez a kipufogó rendszer miatt van (yoshimura). Ez normális dolog, vagy nem? Előre is köszi DOKI!
Kedves Balage!
Ezek a sportos egyhengeresek általában nem állandó nyomású
karburátorral vannak szerelve, hanem valamilyen mechanikusan nyitó
tolattyús, általában síktolattyús Keihin FCR-rel. Ennek a karburátornak
ugyan van gyorsító pumpája, gázadásra befecskendez, de hirtelen
fojtószelepnyitásra, üresjáratban a motor úgy leszegényedik, hogy
leböffen, leáll, még akár üzemmeleg állapotban is. Ez teljesen
természetes dolog, ilyen üzemi körülmény (alapjáratról hirtelen
gázrántás) menet közben nem fordul elő, problémát nem okoz. Az is igaz,
hogy minden olyan töltéscserét javító módosítás (sportszűrő, sport
kipufogó, stb.) csak növeli ezt a hajlamot, de ez nem hiba.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.