Nincs pénzem újra.. segíts!
Szia
Kezdő motoros lévén, szeretnék egy jófajta motort venni, de erre sajnos nem jött össze a megfelelő összeg.
Viszont a motorozási vágyam nem csökkent és arra gondoltam, hogy ha nem is veszek új motort, legalább egy használtat meg tudok venni, ami a pénztárcámat kímélné.
A kritériumaimnak megfelelő motort néztem ki: áron aluli Kawasaki ZZR 600 93-as évjáratú gépezetet. Meg volt már a próbakör is. jól megy. nem volt semmi gond. Ami furcsa, hogy szivatót nagyon felhúzva indították el, de pöc-röf beindult, kicsit csörgő hangja volt, meg mintha nem járt volna egyenletesen hidegen, amikor bemelegedett akkor ez megszűnt és nagyon jól húzott, nem torpant meg.
Kérdésem az lenne mire kell figyelni ilyen típusú gépnél, meg általában a használt motoroknál, hogyan tudom megállapítani hogy borultak-e vele, vagy van-e valami tipus hibája, megbízható-e ez a típus, biztonságos-e?
Nem akarok mellé nyúlni, de szeretnék egy megbízható motort venni ami legalább a következő szezont is kibírná alattam. De olyan sokat nem is akarok rákölteni, mert hát nem egy mai darab, de a szükségest szervizeket el végezném, mert nem szeretném, hogy bármilyen műszaki hiba miatt balesetem lenne.
A tanácsokat előre is köszönöm!
Vilmos
Kedves Vilmos!
Tudomásul kell venni, hogy egy tizenéves motorkerékpár
karburátora is kopik annyit, hogy a legkritikusabb üzemállapotokban,
pl. hidegindításkor, félmeleg állapotban nem tökéletes. Ezzel nem
nagyon lehet mit kezdeni, ritka, amikor 10 év múlva is úgy indít, és
olyan melegítőjárata van, mint új korában. Ettől nem kell megijedni.
Ami pedig a használtmotor állapotfelmérését illeti, arról könyvet
lehetne írni, típusonként. A főbb dolgok, hogy a váz ne legyen utólag,
házilag festett, szinterezett, pláne ne legyenek rajta egyengetés,
hegesztés nyomai. Nézzük meg az idomcsavarokat, ha 8 csavar nyolcféle
fejű, akkor nem igényes emberek építgették, a többi része, amit nem
látunk is ehhez lesz hasonlatos. A műszaki dolgokról már sokat
beszéltünk korábban, most ejtsünk néhány gondolatot az eladóról. Néha
az eladó tanulmányozása többet elmond a motor várható állapotáról, mint
maga a motor... Motort az eladó lakásánál kell venni, nem benzinkúton
találkozva. Nem szimpatikus, ha 2 hete van nála és azt bizonygatja,
hogy mennyire gyors és kit gyorsult le vele. Nekem is volt olyan
motorom, aminek magam sem tudtam a végsebességét pedig 30ezer km-t
túráztam vele... Persze nem tudunk pszichológust magunkkal vinni, pedig
hasznos lenne, ahogy egy tipusismerő barát vagy szerelő szinte
elengedhetetlen. Internetes fórumokon nagyon sok hasznos információt
találsz a tipusról, persze nem szabad minden infót azonnal szentírásnak
tekinteni, ezeket a fórumokat általában nem lektorálják. Mindig meg
kell több példányt nézni, hogy legyen hasonlítási alapunk. Ne
szeressünk bele az elsőbe!
Szokták mondani, hogy az élet iskolájában nincs szünidő, hazudik
az az ember, aki gyakran vesz használt dolgokat és még nem nyúlt mellé.
Azonban kellő körültekintéssel a kockázat csökkenthető. Sok sikert!
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.