Különféle láncok magyarázata
Hello!
Lehet, hogy teljesen banális a kérdés, de nem találtam sehol megfelelő információkat. Arról van szó, hogy nem tudom, mi a különbség egy 'O' és egy 'X' gyűrűs lánc között. Lánccsere előtt állok és szeretnék megfelelő alkatrészek mellett dönteni, de úgy nehéz, ha az embernek kevés az ismerete. Az előbb említett két lánctípuson kívül milyet alkalmaznak még, illetve a láncok igényelnek-e különleges lánckerekeket?
Kedves Dávid!
Nem banális a kérdés, gyakorta tapasztalom, hogy a motorosok
nincsenek tisztában egy-egy (néha valóban nem is túl lényeges)
marketing elnevezéssel.
A csapokat védő, koszt eltömítő gyűrűk keresztmetszeti profilja
lehet sima körprofilú O gyűrű, de lehet X profilú gyűrű vagy akár W, Z
profilú O gyűrű is. Ez utóbbiak kisebb felületen tömítenek,
következésképpen a lánc könnyebben mozog, de tömítése legalább olyan
jó, esetenként jobb is, mert dupla ponton tömítenek. Áruk természetesen
több.
Vannak O gyűrű nélküli láncok, ezek olcsóbbak, azonban
élettartamuk kisebb.
Ezen láncok, akár az O, X, W vagy Z gyűrűs nem igényelnek más
lánckereket, de természetesen a lánc „moduljára” (csaptávolságára)
ügyelni kell, ehhez kell igazítani a lánckerekek méretét.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.