no

A szervizben elrontották

2007.07.10. 08:48

Tisztelt Motordoktor!

Elkeseredésemben írok Önnek. Vettem egy használt Kawasaki ER-5-öt, amin rendesen el is végeztem az ilyenkor szokásos dolgokat: olaj, légszűrőcsere, fékek ellenőrzése, stb. A motornak láthatóan és hallhatóan semmi baja nem volt. A biztonság kedvéért, mivel már 33.000 km-t futott, elvittem egy "márkaszervizbe" megnézetni és szükség esetén állíttatni a szelephézagon. Mikor visszakaptam, a motor egy hengerrel járt, durrogott a kipufogó és folyt a hengerfej-tömítés környékéről a hűtővíz. A "szaki", állítása szerint, hűtőfolyadékot és gyertyát cserélt és szelephézagot állított.

Első kérdésem az lenne, ez esetben mi okozhatta a fenti tüneteket, mennyire súlyosak, illetve - mivel eddig minden szerelővel hasonlóan jártam, márka- és független szervizben, illetve maszek szerelőknél, motorral és autóval egyaránt - nem tudna-e ajánlani egy tényleg megbízható szervizt Budapest-Esztergom körzetében. Esetleg el tudnám-e én is végezni azt az ominózus szelephézag beállítást?

Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Barassevich Tamás

Kedves Tamás!

Neked is azt tudom javasolni ebben az esetben, mint amit mindenkinek szoktam, hogy vissza kell menni a javítást végző műhelybe, akár szakszerviz, akár márkafüggetlen szerviz és emberi hangon elmondani, hogy a motornak baja van, ami előtte nem volt és véleményed szerint valami nem jó, esetleg egy szerelési hiba csúszott a dologba, emberek vagyunk, mindenki hibázhat. Nem tudom elképzelni, hogy teljes elutasításba ütközöl, biztos, hogy valamilyen építő jellegű hozzáállással találkozol.

Szervizt nem ajánlanék, azonban azt javasolom, hogy valami nagyobb forgalmú, nagyobb tapasztalattal bíró márkaszervizt keress meg, és kérj hivatalos munkalapot és számlát. Ez valamivel biztos drágább, de ha kezedben egy számla és a munkalap, akkor ilyen problémád nem lehet, a fogyasztóvédelmi törvények szigorúan védik a fogyasztót, a vásárlót, jelen esetben téged. A munkavállalónak garanciát kell vállalni az elvégzett munkára… ha bármi hiba van, akkor azonnal a drágább szerviz lesz sokkal olcsóbb.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.