A szervizben elrontották
Tisztelt Motordoktor!
Elkeseredésemben írok Önnek. Vettem egy használt Kawasaki ER-5-öt, amin rendesen el is végeztem az ilyenkor szokásos dolgokat: olaj, légszűrőcsere, fékek ellenőrzése, stb. A motornak láthatóan és hallhatóan semmi baja nem volt. A biztonság kedvéért, mivel már 33.000 km-t futott, elvittem egy "márkaszervizbe" megnézetni és szükség esetén állíttatni a szelephézagon. Mikor visszakaptam, a motor egy hengerrel járt, durrogott a kipufogó és folyt a hengerfej-tömítés környékéről a hűtővíz. A "szaki", állítása szerint, hűtőfolyadékot és gyertyát cserélt és szelephézagot állított.
Első kérdésem az lenne, ez esetben mi okozhatta a fenti tüneteket, mennyire súlyosak, illetve - mivel eddig minden szerelővel hasonlóan jártam, márka- és független szervizben, illetve maszek szerelőknél, motorral és autóval egyaránt - nem tudna-e ajánlani egy tényleg megbízható szervizt Budapest-Esztergom körzetében. Esetleg el tudnám-e én is végezni azt az ominózus szelephézag beállítást?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Barassevich Tamás
Kedves Tamás!
Neked is azt tudom javasolni ebben az esetben, mint amit
mindenkinek szoktam, hogy vissza kell menni a javítást végző műhelybe,
akár szakszerviz, akár márkafüggetlen szerviz és emberi hangon
elmondani, hogy a motornak baja van, ami előtte nem volt és véleményed
szerint valami nem jó, esetleg egy szerelési hiba csúszott a dologba,
emberek vagyunk, mindenki hibázhat. Nem tudom elképzelni, hogy teljes
elutasításba ütközöl, biztos, hogy valamilyen építő jellegű
hozzáállással találkozol.
Szervizt nem ajánlanék, azonban azt javasolom, hogy valami
nagyobb forgalmú, nagyobb tapasztalattal bíró márkaszervizt keress meg,
és kérj hivatalos munkalapot és számlát. Ez valamivel biztos drágább,
de ha kezedben egy számla és a munkalap, akkor ilyen problémád nem
lehet, a fogyasztóvédelmi törvények szigorúan védik a fogyasztót, a
vásárlót, jelen esetben téged. A munkavállalónak garanciát kell
vállalni az elvégzett munkára… ha bármi hiba van, akkor azonnal a
drágább szerviz lesz sokkal olcsóbb.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.