no

Ilyen melegben a motor sem akar menni

2007.07.19. 08:55

Tisztelt Motordoktor!

Suzuki 400 Bandit, változó szelepvezérlésű motorom van. Szinte csak városi forgalomban használom. Azt tapasztalom, hogy a nagy 30 fok feletti melegekben sokkal rosszabb a gyorsulása, mint például 15-20 fokos időben. Múltkor kiszedtem a gyertyákat és mindegyik koromfekete volt. Megtisztítottam, majd visszaraktam őket, de a helyzet nem változott! Lehet, hogy a karburátorok környékén kellene keresni a hiba okát? Várom válaszod.

Üdvözlettel: Kurunczi István

Kedves István!

Teljesen természetes, hogy a hőmérséklet növekedésével a levegő sűrűsége csökken, az adott, a motor által beszívott térfogatban kevesebb oxigén lesz, következésképpen a benzin kicsit bedúsul, a motor veszít a teljesítményéből. Ez kiélezettebb, forgósabb motoroknál, mint pl. a 400–as VC Bandit érezhető is lehet.
A gyertyák sötét színe is erre utal. Megoldás lehet, ha a keverékcsavaron kicsit betekersz (fél fordulatot) esetleg eggyel kisebb főfúvókát teszel bele. Nem kell megijedni, a több benzint úgysem tudja elégetni hatékonyan, a kisebb fúvókával nem lesz kisebb a teljesítménye, sőt, akár javulhat is a gázreakciója. A jó beállítást a megfelelő gyertyaképpel is tudod nyugtázni: a gyertya színének inkább barnásnak kellene lenni, mintsem fekete kormosnak.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.