Pár napja csak szivatóval indul
Üdv Motordoktor!
Egy 2002-es 650-es Yamaha V-Star-om van, kb. 10ezer km-t futott. Teljesen meg vagyok vele elégedve, egyetlen problémám vele, hogy 1-2 nap állás után már nagyon nehezen akar beindulni magától. Szigorúan csak szivatóval, gyújtás ráad + 2-3 gázfröccs és utána indítás. Jó eséllyel ilyenkor elindul, nem fullad le, majd 1-2 perc után bemelegszik annyira, hogy fokozatosan visszatolva a szivatót megy rendesen. Az alapjárat kicsit mintha túl morcos lenne, szerintem ingadozik. Menet közben néha durrog egyet-kettőt a kipufogó, leálláskor pedig néha előfordul, hogy kicsap egy kis diszkrét lángnyelv a kipufogóból. Kérdésem az lenne, hogy ez így mennyire normális, illetve okozok-e ezzel kárt a gépemnek, ha így használom még egy ideig, vagy inkább hamarjában toljam be a legközelebbi szervízig?
A választ előre is köszönöm, üdvözlettel!
Gergő
Kedves Gergő!
A nyári időre beállított motorok a hőmérséklet csökkenésével
különböző hidegindítási és alapjárati (melegítő járatás) gondokkal
küzdenek. Néha alig 5-8 fok külső hőmérséklet csökkenés elegendő ahhoz,
hogy a nyáron szivatóval pöccre induló és egyenletes melegítő járatást
produkáló motor csak nehezen indul szivatóval is és lefullad vagy nem
tart emelt melegítő fordulatot szivatóval sem. Ez egyrészt normálisnak
tekinthető, másrészt lehet esetleg eggyel nagyobb alapjárati fúvókával
(idle jet) kompenzálni.
A menet közben durrogás szintén utalhat szegény benzin-levegő
keverékre ami az alacsonyabb külső hőmérsékletnek is lehet oka. Persze
még több dolog lehetséges, ezért is javaslom, hogy nézesd meg
szerelővel, ellenőriztesd a szelephézagokat és esetleg kérd ki a
véleményét egy másik karbi beállításról, ha a hidegekben is használni
szeretnéd a motort. Gondolom a kipufogód is valami nyitott cső, talán
emiatt is új karbi beállításokat kellene használni.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.