Életem első motorja, életem első motoros kérdései
Kedves MotorDoki!
Hétvégén sikerült átvennem életem első motorját egy Honda CBF600N ABS-es gépet. Gyorsan mentem is vele 350km-t, és úgy érzem jól döntöttem! :)
Felmerült viszont néhány kérdés:
1. Ha üresbe teszem a váltót más a hangja ha be van húzva a kuplung, és ha elengedem.
2. Ha motorféket használva lassítok és kapcsolgatok visszafelé, néha (még nem jöttem rá mitől függ) nem enged visszakapcsolni első fokozatig. Ha megállok, kicsit felengedem a kuplungot és ismét próbálom, akkor üresbe ugrik, pedig ekkora erőre elsőbe szokott menni. Én vagyok béna, vagy kell foglalkozni ezzel a problémával?
3. A Magyarországon talán legnépszerűbb (az ára miatt) 4 betűs márka legkomolyabb sisakját választottam (amelyiknek felnyílik az álla). Amíg tanultam tökéletes volt, de 140 fölött le akarja tépni a fejemről a szél. 196 cm vagyok és a motoron sincs burkolat, így nem tudom eldönteni, hogy ez az oka, vagy emiatt érdemes sisakot váltanom?
4. Kb. 60 km/h alatt zárt plexinél elkezdek párásodni. Felette egy pillanat alatt lejön, de városban kényelmetlen a fel-le nyitogatás. Van erre valamilyen megoldás?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv:
Kiss Gergely
Kedves Gergely!
Amikor a váltó üresben van és behúzod a kuplungot akkor általában
a motorok csendesebben szoktak járni, mert nem hajtják a váltó bemeneti
tengelyét, nem zörgetik a foghézagokat és maga a kuplungkosár is
csendesebb, ez normálisnak tekinthető, természetesen nem mindegy a hang
ereje és jellege sem, mert akár kuplunghibára is utalhat.
Az első fokozatot általában nehezebben kapcsolják a váltók,
aminek több szerkezeti oka is lehet, de egyik sem utal hibára. Ha
megállsz, felengeded a kuplungot és akkor könnyedén bemegy, ez is egy,
a szerkezeti kialakításból adódó jellemvonás, nem hiba. Most arról nem
beszélek ha tényleg a váltó akad, kopott és csak erővel lehet fokozatba
rúgni a váltót.
Ami pedig a sisak párásodást illeti, erre vannak megoldások.
Dupla plexi (rátehető a gyári plexire belülről), valamint páramentesítő
kendők, orr-részhez szerelhető terelők, amelyek a leheletet elterelik a
plexiről.
A zaj, illetve a légellenállás kérdése nem egyszerű, ez sokminden
függvénye, ha teheted próbálj egy másik sisakot is fel, gyakran egy
másik márka jobban illeszkedik, más alakú és kisebb ellenállású abban a
pozícióban, ahogy Te ülsz a motoron, amilyen magas Te vagy.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.