no

Túrázni egy vérbő krosszmotor?

2007.11.27. 08:05

Hello Doki!

Először is had gratuláljak a rovatodhoz, tök jó. Másodszor volna egy óriási nagy problémám, amire remélem, kapok valami megoldást, választ. Szóval nő létemre vonzódok a motorokhoz, volt már egy-kettő. Nyáron gondoltam egyet (és a pénz is összejött), vettem egy Honda CR250R, 1993-as kiadásút. A motor jól is szuperált, nem is volt vele semmi gond egész nyáron. (túrázni használtam). Múlt héten gondoltam megyek vele egy kört, be is melegedett, elindultam, hát az alapjárat az elment, semmi gond szétszedtem (már van rutinom), összeraktam alapjárat az volt is kb.1 órát, majd megint semmi. Megint szétszed összerak, alapjárat van, de a motor nem forgott ki, vagyis ha egybe raktam bizonyos fordulat után már nem húzott, mint amikor hideg a motor, kettőbe is ugyanez, a többi fokozatba forgott rendesen. Gyertyára tippeltem, vettem bele másikat, amit a gyártó ír elő, ugyanaz, se alapjárat, se fordulat. A karburátort ugyan úgy raktam össze. Már szedtem szét máskor is, arra tippelek, hogy lehet, hogy a power szelep tele van olajjal, azért nem forog ki, de hát akkor 3, 4, 5.-be meg kiforog, ja és van, mikor teljesen jó a motor aztán gondol egyet és megint nem forog ki, szóval tanácstalan vagyok. Szerinted mi a gáz vele?

Remélem, mihamarabb megkapom a válaszod, amit előre is köszönök.
Üdv. Móni

Kedves Móni!

Jól beválasztottál, túrázni egy vérbő krosszmotor! Elmondásod alapján én a karburátor környékén keresgélnék, illetve azt ellenőrizném, hogy valahol nem kap-e fals levegőt a motor, illetve a forgattyúház jól tömített-e, nincs-e valamelyik főtengely szimmering kimozdulva vagy megkeményedve és nem tömít jól.
Az alacsony fokozatokban elfogyó, de felsőbb fokozatokban kiforgó motor is arra utal, hogy valami karburálási probléma van, esetleg nem kap benzint.
Sajnos az elmondás alapján legalább látnoknak kellene lennem, hogy pontos hiba megállapítást mondjak, javasolom, hogy amikor nem forog ki akkor nézd meg, hogy van-e füstje, ebből következtethetsz, hogy sokat vagy keveset kap. A karburátor is el tud használódni, a tolattyú megkophat, a tűtartó kiverődik, még a porlasztótű is el tud kopni, kúpossága megváltozik, hasonló tüneteket produkálva. Ezt is érdemes megnézni.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.