Villámkérdés
Üdv!
Érdeklődnék, hogy ha megvan a motoromba az üzemóra, ami egy CR-125, elég dugót cserélni vagy fúrni is kell?
Amennyiben a henger nem kopott, akkor elég dugattyút cserélni, mert
a korszerű nikasilos hengerek, megfelelő karbantartással akár 3-5
dugattyút is kibírnak, utána pedig sajnos nem lehet fúrni, hanem
hónolás és újra nicasilozás következhet, rosszabb esetben pedig a gyár
által is javasolt hengercsere. Ez sajnos zsebbenyúlósabb.
A vas hengerek (nem tudom mikori évjárat a CR) már kevesebb
dugattyút bírnak ki, azokat hamarabb kell fúrni vagy hónolni, viszont
azokhoz van túlméretes dugattyú.
Az időpontját, hogy mikor kell már fúrni, egy mérés mondja meg,
vagy egy hozzáértő, tapasztalt terepmotor-szerelő, aki a
kifényesedésből és a hónolási nyomok milyenségéből és mélységéből meg
tudja mondani.
A kopott hengerbe rakott dugattyú nemcsak teljesítményvesztést
okoz, hanem megnövekedett rezonanciát, ami dugattyúrepedéshez vezet, és
komoly motorkár elsődleges okozója lehet.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.