no

Villámkérdés

2008.01.10. 00:59

Üdv!

Érdeklődnék, hogy ha megvan a motoromba az üzemóra, ami egy CR-125, elég dugót cserélni vagy fúrni is kell?

Amennyiben a henger nem kopott, akkor elég dugattyút cserélni, mert a korszerű nikasilos hengerek, megfelelő karbantartással akár 3-5 dugattyút is kibírnak, utána pedig sajnos nem lehet fúrni, hanem hónolás és újra nicasilozás következhet, rosszabb esetben pedig a gyár által is javasolt hengercsere. Ez sajnos zsebbenyúlósabb.
A vas hengerek (nem tudom mikori évjárat a CR) már kevesebb dugattyút bírnak ki, azokat hamarabb kell fúrni vagy hónolni, viszont azokhoz van túlméretes dugattyú.
Az időpontját, hogy mikor kell már fúrni, egy mérés mondja meg, vagy egy hozzáértő, tapasztalt terepmotor-szerelő, aki a kifényesedésből és a hónolási nyomok milyenségéből és mélységéből meg tudja mondani.
A kopott hengerbe rakott dugattyú nemcsak teljesítményvesztést okoz, hanem megnövekedett rezonanciát, ami dugattyúrepedéshez vezet, és komoly motorkár elsődleges okozója lehet.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.