Lemerült az aksi... újat vegyek?
Kedves Doki!
K4 SV650S-em van, télen mélygarázsban tartom, felemelve, letakarva, a hőmérséklet nem esik 10 fok alá soha. Így télen kb. havonta be szoktam röffenteni és hagyom járni 15-20 percig. A legutóbbi próbálkozásomnál a beindítás sajna nem sikerült, egyet-kettőt köhögött aztán semmi. Lemerült az aksi. Próbálkozzak a feltöltésével vagy vegyen inkább egy új aksit? A motorban mindössze 12-13000 km van.
Üdv!
Peti
Kedves Péter!
Többen panaszkodnak hasonló problémákra, és még itt sincs a
tavasz. Az akkumulátorok nem szeretik, ha a feszültségük, töltöttségi
fokuk ingadozó, tehát kicsit lemerülnek, majd relatíve nagy
töltőárammal ismét megtöltik őket, majd ismét merülni hagyják. Az
akkumulátor korától és minőségétől függően egyes akkumulátorok ezt
jobban, más akkumulátorok kevésbé bírják.
Könnyen eljuthatunk arra a szintre, hogy a kapacitása annyira
lecsökken, hogy nem bírja indítani, illetve a spontán kisülése olyan
gyors, hogy egy-két hét alatt fogyasztó nélkül is lemerül.
A legjobb megoldás télen, ha rákötünk egy automata töltőt, amely
a kapocsfeszültség függvényében a töltőáramot automatikusa állítja,
mintegy kondicionálva az akkumulátort, akár egész télen megfelelő
töltöttségi fokot tartva.
Megpróbálkozhatsz a feltöltéssel, ha veszi a töltést és tartósan
tartja is, akkor rendben van, de én azt hiszem a csere hamarosan
szükséges lesz.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.