Karcos a krómozás, meghalt a szimmering
Kedves Motordoki!
Nem tudom mitévő legyek robogómmal kapcsolatban. Egy 2000-es évjáratú Gilera Runner FXR 180-as első teleszkópjával vannak gondok. Ez még a felfordított 30-as belső átmérőjű teleszkóp, ahol is a bal teleszkópszárnál a elkezdett karcolódni a krómozás. Ismerősök mondták, hogy cseréljek szimeringet, de félek, ezek a karcok hamar végeznének az újjal is ezért elmentem a hazai importőrhöz ahol meg rám akartak sózni egy komplett új telót kb.110e forintért. Mivel maga a robogó alig éri a dupláját, nem szeretnék ennyit költeni. A kormánynál első fékezésnél érezni lötyögést, de nem vészes. A szár maga olajos, de rendesen rugózik. Tudtommal ez nem olajjal töltött teló ezért nem folyhatna ki semmi, maximum a zsírozás. Szerinted elég csak a szimeringet akár otthon cserélni, vagy tényleg csereérett a futómű? Meg lehet ezt javítani olcsóbban, de lehetőleg minőségileg? Normális, hogy 26000 km alatt így elkopjon, ha Pesten használtam?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv: Gyuri
Kedves Gyuri!
Sajnos amennyiben a becsúszószáron a krómozás sérült, akkor
valóban semmi értelme az új szimmering beszerelésének, ugyanis amikor a
sérülésre az új szimmering tömítőajka rácsúszik, akkor az azonnal vagy
hamarosan megsérti, így az nem fog tömíteni. A sérülés nagyságától
függően akár azonnal is tönkreteheti.
Amikor akkora sérülés van a villaszáron, hogy a köröm már
beleakad, esetleg kisebb kráteresedés, akkor sajnos már valami más
megoldást kell keresni. Ha a cserét anyagi okokból elvetjük, akkor
segíthet a polírozás. Ez akkor célrevezető, ha a sérülés nem mély, és
csak a krómréteg felületét érinti, például Kisebb karcolás, kő ütötte
nyom esetén.
A másik pedig a komolyabb beavatkozás, az egész becsúszószár
megköszörültetése és újrakrómoztatása. Ennek minősége nagyban függ az
elvégző műhelytől, a jó minőség nem olcsó, noha az újnál kétségtelenül
olcsóbb.
Az elkopás nem normális 26 ezer kilométer alatt, azonban a
felületi sérülés akár hamarabb is bekövetkezhet, ez ellen nem tudunk
tenni semmit. Esetleg egy sokak által vitatott telóvédő harisnya
segíthet…
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.