Beráz a kormány
Helló!
Három hete vettem egy 1999-es Honda CBR 919 RR-t, a problémám az vele, hogy 100km/h-ás tempó felett ha az első fékkel fékezek, beráz a kormány, nem annyira, hogy kirántja a kezemből, de engem idegesít. Ha nem fékezek, nem rezonál, egyenesen fut. Akivel eddig beszéltem azt mondta, hogy az első tárcsa cseréje a megoldás, de a gyárinak az ára elég húzós, mi a véleményed az utángyártottról érdemes-e azt megvenni vagy inkább a gyárit, vagy egyáltalán a tárcsa a baja, biztos?
Válaszodat előre is köszi!
Üdv.: Bálint
Kedves Bálint!
Nagyon egyszerű megnézni, hogy a tárcsa okozza-e a problémát,
felemeled a motor elejét, megforgatod a kereket és a tárcsához
érintőleg odateszel egy ceruzát….ha forgás közben néhol hozzáér, néhol
meg nem, akkor valószínű, hogy ez a probléma, a tárcsa ütésének pontos
mérése már indikátorórát kér…Az azonban biztos, hogy ha 1 mm-nél
nagyobbat üt akkor még az úszótárcsa is berázza a kormányt.
A tárcsa, a fékberendezés biztonsági dolog, meghibásodása
közvetlen balesetveszélyt okoz. A gyári tárcsa ugyan drága, de
kipróbált, tesztelt, ha megfelelően szerelik fel, akkor nem lehet baj.
Az „utángyártott” fogalom is többféle minőséget takarhat, ha egy neves
gyártótól veszünk utángyártott tárcsát, akkor nem lehet bajunk, de
utángyártott az „ügyeskezű” esztergályos által, ismeretlen fémből
gyártott tárcsa is, amelynek a tulajdonságai enyhén szólva is
kérdésesek…
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.