Biztos, hogy kopott a motor belseje?
Van egy kétütemű 250 ccm-es Honda enduróm.
Tünetek:
- a kompresszió végnyomás hidegen 9 bár, melegen 7 bár, és a dugattyú oldalán a gyűrűk alatt barnás égés foltok láthatóak, és hidegen többnyire nehezen indul.
Ezek a tünetek már a gyűrűk, a dugattyú és a henger kopottságára utalnak, és esedékes lenne már a dugattyúcsere?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Tamás!
Normál esetben a kompresszió végnyomás hidegen kicsit alacsonyabb
vagy azonos, mint az üzemmeleg motoron mért érték, amennyiben ez
fordítva van, az valóban kopásra utal. A dugattyú szoknyáján a lefújás
nyomok szintúgy arra utalnak, hogy a henger kopott, a dugattyú nem
illeszkedik és a csere már szükséges.
A másik probléma a kopott dugattyúval, hogy a henger-dugattyú
illesztése ilyenkor megnövekszik, a hézag miatt a nagy fordulatú
motorban a dugattyú kopog, rezonál és megrepedhet. A megrepedő dugatyú
általában tönkretesz más alkatrészeket, a javítás iylenkor nagyobb
összegre rúghat…
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.