Fogyasztás, áttétel, indítás...

2008.09.09. 09:30
Hello, 3 kérdésem lenne hozzád....

Elérkeztem ahhoz a pillanathoz, hogy kellene cseréljek olajat a gépembe. KTM LC 400-asról van szó, 98-as évjáratú, szervizkönyv szerint 15 w 50-es szintetikus jár bele viszont egyeseknek más a véleménye.
Azt mondjak, a vékony olajjal jobban nyit a kuplung ...nem értek annyira hozzá ezért is fordulok szakértőhöz.
Szóval melyik lenne a legalkalmasabb olaj és milyen márka?

Másik problémám az lenne, hogy voltam egy 200 km-es túrán és észleltem, hogy túlságosan sokat fogyaszt (15 liter ment el 200 km-en), nem tudom, ez a hátsó fogaskerék miatt volt-e. 53-as és nagy így a turácio, mert inkább terepre van felkészítve a motor vagy inkább a karburátorban van a gond? Normál körülmények között 4 liter menne el.

Másik nagy gondom az önindítás, csak akkor gyúl be jól ha max levegőt adok neki és hagyom hevülni legalább 2 percig. Mivel magyarázható ez?

Bármilyen hasznos infot max köszönök,
Minden jót

Kedves Zsolt!

A KTM 400 LC4-es modellt gyári ajánlás szerint 10W-50-es szintetikus olajjal kell feltölteni, a gyár a Motorex Power synt 4T-t ajánlja.
Ennek a modellnek a dell’orto (PHM 38-as) karburátora nagyon érzékeny a beállításokra és a fúvóka méretekre. 142.5-ös főfúvóka, 45-ös alapjárati kell bele és a porlasztótűnek fentről a 3. pozícióban kell lenni. Ha ezek így vannak beállítva, akkor a levegőcsavart zárt pozícióból 1.5 fordulattal kell kinyitni, ez az alapbeállítás, amennyiben a motor mechanikusan rendben van, ezzel a beállítással jól kell működnie.
A fogyasztásról nem tudok mit mondani, használattól függően 4-10 liter/ 100 km normálisnak mondható, ezzel a motorral 1998-ban Kari Tiainen Hatnapos enduro bajnokságot nyert, aki kemény terepen használja, annak akár 10 litert is megehet. Nomál használatnál az 5 liter környékén kell lenni a fogyasztásnak.
A gyári szekunder áttétele pedig 15:45, tehát az 53-as hátsó lánckerék nagyon nagy, ezzel nagyon rövid, valójában szinte motocross áttétele van.

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.