Fogyasztás, áttétel, indítás...
Hello, 3 kérdésem lenne hozzád....
Elérkeztem ahhoz a pillanathoz, hogy kellene cseréljek olajat a gépembe. KTM LC 400-asról van szó, 98-as évjáratú, szervizkönyv szerint 15 w 50-es szintetikus jár bele viszont egyeseknek más a véleménye.
Azt mondjak, a vékony olajjal jobban nyit a kuplung ...nem értek annyira hozzá ezért is fordulok szakértőhöz.
Szóval melyik lenne a legalkalmasabb olaj és milyen márka?
Másik problémám az lenne, hogy voltam egy 200 km-es túrán és észleltem, hogy túlságosan sokat fogyaszt (15 liter ment el 200 km-en), nem tudom, ez a hátsó fogaskerék miatt volt-e. 53-as és nagy így a turácio, mert inkább terepre van felkészítve a motor vagy inkább a karburátorban van a gond? Normál körülmények között 4 liter menne el.
Másik nagy gondom az önindítás, csak akkor gyúl be jól ha max levegőt adok neki és hagyom hevülni legalább 2 percig. Mivel magyarázható ez?
Bármilyen hasznos infot max köszönök,
Minden jót
Kedves Zsolt!
A KTM 400 LC4-es modellt gyári ajánlás szerint 10W-50-es
szintetikus olajjal kell feltölteni, a gyár a Motorex Power synt 4T-t
ajánlja.
Ennek a modellnek a dell’orto (PHM 38-as) karburátora nagyon
érzékeny a beállításokra és a fúvóka méretekre. 142.5-ös főfúvóka,
45-ös alapjárati kell bele és a porlasztótűnek fentről a 3. pozícióban
kell lenni. Ha ezek így vannak beállítva, akkor a levegőcsavart zárt
pozícióból 1.5 fordulattal kell kinyitni, ez az alapbeállítás,
amennyiben a motor mechanikusan rendben van, ezzel a beállítással jól
kell működnie.
A fogyasztásról nem tudok mit mondani, használattól függően 4-10
liter/ 100 km normálisnak mondható, ezzel a motorral 1998-ban Kari
Tiainen Hatnapos enduro bajnokságot nyert, aki kemény terepen
használja, annak akár 10 litert is megehet. Nomál használatnál az 5
liter környékén kell lenni a fogyasztásnak.
A gyári szekunder áttétele pedig 15:45, tehát az 53-as hátsó
lánckerék nagyon nagy, ezzel nagyon rövid, valójában szinte motocross
áttétele van.
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.