A két ütem meg az olaj

2008.12.08. 13:30

Szia!

Egy ’95ös évjáratú Peugeot Buxi (2 ütemű) robogó tulajdonosa vagyok 50 cm3-s, de 70-esre van kiegészítve. Néhány kérdésben szeretnék segítséget kérni:

1. Véleményed szerint melyik a jobb olajozási módszer, a keverékbenzin vagy az olajozórendszer használata? A motor szintetikus olajat igényel, sokak véleménye szerint az egyik, mások szerint a másik a jobb.

2. Jelenleg olajzórendszerről megy az olaj a motorba, és a kipufogó vége nagyon olajos, ez mit jelent? Jó vagy rossz?

3. Külső jelekből észre lehet-e venni, hogy rendesen kap-e olajat vagy sem a motor? 4. Ha több olajat kap, az árt a motornak?

5. Az olajozó hogy juttatja el az olajat a megfelelő helyre? Lefolyik, vagy szivattyú segítségével történik az adagolás?

Köszi a segítséget, várom válaszod!

Gergő

Kedves Gergő!

Bizonyos szempontból az egyik olajozási rendszer a jobb, más szempontból pedig a másik, ahogy ez lenni szokott. A külön olajozás, amikor egy tartályból egy kis szerkezet segítségével jut be az olaj a szívócsatornába, kényelmes, és addig, amíg nem nyúlnak hozzá, és jól van beállítva, megbízható. De mint minden szerkentyű, meg tud hibásodni, akkor pedig az okozott kár jelentős. A keverék olajozás, amikor a tankba mi tesszük bele a megfelelő mennyiségű és minőségű olajat, megbízható, nem tud meghibásodni, ezért versenymotorokon szinte csak ezt alkalmazzák. Itt kizárólag emberi mulasztás okozhat kenéskiesést, valamint nagyon kell ügyelni a pontos karburátorbeállításra. Az olajozórendszer általában vagy egy szívócső-depresszióval (nyomáshullámokkal) vezérelt kis pumpa, vagy mechanikusan hajtott adagolópumpa. A gázállás általában befolyásolja a szállított mennyiséget vagy közvetve, vagy közvetlenül. Ha a motor rendesen kap olajat, akkor nem melegszik, hidegen kicsit füstöl, és a kipufogó vége enyhén olajos, de nem lucskos az olajtól. Ha a kipufogó végén folyik az olaj, akkor kicsit sok olajat kap, ami még mindig jobb, mintha keveset kapna... A több olaj lerakódásokat, kokszosodást okoz, semmiképpen nem egészséges, ráadásul a környezetet is jobban szennyezi. Semmi előnnyel nem jár az optimálisan adagolt olajjal összehasonlítva. Üdv: Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.