Mennyit kell a krosszmotorra költeni?

2009.01.13. 10:00

Kedves Doki!

Nagyon tetszik ez az egész remélem jó helyre írok. Most hogy jön a tél szeretnék motort venni, egy 250-es kétütemű versenykrosszra gondoltam, viszont sok mindent hallottam arról hogy nagyon szervizigényesek és költséges fenntartani őket. Tudom hogy a telikrosszok eszik a dugókat, de mégis inkább hozzád fordulok infóért: azt szeretném tudni hogy vajon mennyi ideig bírná alattam (haladó szinten motorozom) a motor, ha csak terepen, elsősorban pályán használnám?! hallottam olyanokat is, hogy hetente több százezer forintot kell rá költeni! Az lenne a másik kérdésem, hogy körülbelül mennyi időnként és mennyit kell egy ilyen motorra költeni? Megéri-e versenykrosszt venni?

Kedves Levélíró!

A dolgot két oldalról közelíthetjük meg. Egyik a gyári karbantartási előírás, amely sok alkatrész cseréjét írja elő, annak érdekében, hogy a versenymotor mindig maximális teljesítményt és maximális megbízhatóságot nyújtson. Ez esetben valóban költséges, hiszen kb. 20-40 óránként dugattyúcsere, kb. 50 óránként hajtórúdcsere főtengelycsapágyakkal stb. Ezt azonban csak a profi versenyzők csinálják így, a hobbimotorosnak a megfelelően kezelt és karbantartott 2T krosszmotor is elmegy dugattyúcsere nélkül 50-80, néha akár 100 üzemórát is, ami pályamotorozáskor nem kevés, pláne ha nem edzünk naponta.

Üdv:

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.