Harmatgyenge terepes

2009.01.29. 12:30

Kedves doki!

Volt egy 1995-ös gyártású YZ 125-öm Wössner dugóval, acélpersellyel, minden tuning nélkül. Annyira bika volt a motor, hogy az összes környékbeli 25-öst (EXC, CR, RM, KX, SX 1993-2007-ig) akármikor odaverte, viszont nagyon kemény rugózás és értékveszteség jellemezte, ezért eladtam a haveromnak. Még azon a napon vettem egy 1994-es KX 125-öt újszerű állapotban (tavaly lett kivéve belőle a gyári dugattyú), garantáltan nicasilos henger, vadiúj Wössner dugó, pro circuit rendszer. Tökéletes rugózás , habkönnyű kezelés. A motor mégis jóval gyengébb, és a power is nagyon későn nyit. Mit lehetne kihozni belőle?

Üdv:

Bálint

Kedves Bálint!

Ellenőrizni kellene a powerszelep beállítását, valamint mérni dugattyúkiállást, mert elképzelhető, hogy az új dugóval történő összeszerelésnél ezt elmulasztották, így a kompressziója kisebb lett. Ezen túl pedig a furatot is ellenőrizni kell, mert hiába a gyári dugó, ha egyszer rosszul tették fel a szűrőt, egy poros motorozás alkalmával a gyűrűhézag már duplájára nő és lefúj a dugó mellett.

Megjegyzem, teljességgel elképzelhetetlennek tartom, hogy egy KX125-ösben, amit 1994-ben gyártottak, 2008-ig gyári dugattyú legyen. Múzeumban állt? Ez egy krosszmotor, a dugattyút kb. 20-30 óránként illik cserélni, de hobbihasználat esetén is kb. 50 óránként. Egy 14 éves motorban van már 400 óra, az szinte biztos…

Üdv:

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.