Hiányzik a négy henger

2001.11.15. 08:00

Per pillanat nem problémával, hanem tanácsért fordulnék hozzád. Tavaly nyáron egy belpiaci XJ 500-asom volt, de családi és autóvásárlási okok miatt megváltam tőle. Egy 250-es ETZ-m van, de nagyon hiányzik a 4 henger.
Most, a szezon végén szeretnék gépet venni max. 350e HUF keretből és 400 ccm-től (érdekes próbálkozás). A kérdés az, hogy a megbízhatóságot tekintve az alábbi potenciális jelöltek közül kivel érdemes kezdenem.

 
   
   

Örvendek, hogy végre a két keréken közlekedőknek is van már egy távgyógyásza. Ehhez a munkádhoz további sikereket kívánok.
Per pillanat nem problémával, hanem tanácsért fordulnék hozzád. Tavaly nyáron egy belpiaci XJ 500-asom volt, de családi és autóvásárlási okok miatt megváltam tőle. Egy 250-es ETZ-m van, de nagyon hiányzik a 4 henger.
Most, a szezon végén szeretnék gépet venni max. 350e HUF keretből és 400 ccm-től (érdekes próbálkozás). A kérdés az, hogy a megbízhatóságot tekintve az alábbi potenciális jelöltek közül kivel érdemes kezdenem.

Honda: CBX 550-750, VF 400-500-750-1000 (legendás berágódási hajlamuk miatt csak talán az extra állapotúak)?
Kawasaki Z 500-550-650-750, GPZ 750-900
Suzuki GS 500-750, GSX 400-750
Yamaha XJ- a teljes régi széria 500-550-600-650-750-900, XS 400

Még további szempont nálam az is, hogy a márka presztízs és a régies kinézet sem számít (naked és túrasport hívő vagyok). Egyszerűsítve, az XJ-től érdemes-e elpártolnom (márkahűség) a többiek kedvéért. Sajnos a használttesztek nem mindig objektívek és inkább a szerviztapasztalatokra lennék kíváncsi.

 
   
   

Mindenekelőtt köszi a jókívánságokat! Dicséretes, hogy családi okok ide, autóvásárlás oda nem akasztottad végleg szögre a sisakodat. Ezen kívül látom, rendelkezel valós piaci ismeretekkel, mivel az összeghatárhoz csak a régebbi modelleket párosítottad.

Kérdésedre válaszolva én a felsoroltak közül nem ajánlanám a VF-sorozatot. Igazán nem akarom megbántani sem a gyártót, sem a VF tulajdonosokat, mivel biztosan sokan szeretik és sokaknak az égadta világon semmi bajuk sem volt vele, de ez a szubjektív véleményem.

Szerintem nyugodtan maradj a jól bevált modellnél, ezt nagy valószínűséggel már ismered, tudod a hibáit, tudod mire érzékeny. Ezen kívül a Kawasaki Z, illetve GPZ modelleket ajánlanám vételre. Ismereteim szerint az öreg gépek közül a Z sorozat viszi a pálmát strapabírás és megbízhatóság szempontjából.