A Kawasakim téli álma
Napot !
Nekem egy Kawasaki ER-5-öm van (2002-es). Hál’ Istennek nincs vele (eddig) semmi gondom, csak a téli elrakásról szeretnék egy dolgot kérdezni, mert eddig ahány embert megkérdeztem, mind mást mondott. Lassan jönnek a rossz idők, a hidegek, és nemsokára itt lesz az ideje, hogy elrakjam a Kawát a téli álmára. Sajnos nem tartozom azon tehetősek közé, akik külön fűtött helyiségben tárolhatják, ezért a paripám a télen fog kapni mínuszokat elég rendesen... Szóval az világos, hogy ilyenkor akksi ki, tank tele, bakokra fel, de a hűtővízzel mi legyen? Fagyálló, vagy esetleg engedjem le?
Tisztelettel:
Balázs
Kedves Balázs!
Mivel a hűtőfolyadék tartalmaz korróziógátló komponenst is, az a legjobb, ha a hűtőrendszert feltöltöd megfelelő hűtőfolyadékkal, amely legalább –25ºC-ig bírja a hideget. Semmiképpen nem jó, ha üres a rendszer, ha pedig tiszta víz van benne, szétfagyhat, és korrodálódik is. Ha a paripa nedves helyen áll, akkor érdemes a kipufogókat és a szívóoldalt is olajos ronggyal betömni, hogy a levegő nedvessége valamennyire kívül rekedjen. Száraz, hideg helyiségben ez nem szükséges. Az eloxált és króm felületek kezelését szilikonspray-vel tudod elvégezni. Így nedves helyen sem lesz oxidáció rajta.
Üdv.
Motordoktor
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.