O-gyűrű nélküli lánc túrára?

2008.12.01. 15:00

O-gyűrű nélküli lánc

T. motordoktor!

Egy útközbeni láncszakadás folytán a korábbi o-gyűrűs CZ lánc helyett kényszermegoldásként (minden valószínűség szerint) egy CZ 520RD o-gyűrű nélküli erősített láncot kellett feltennem a BMW F650-esemre. Hazaérkezés után itthon utánanézve a dolognak a forgalmazó ezt a láncot 500-600 köbcentis krosszmotorokra ajánlja, túrára viszont nem, illetve találtam a cikket (http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070703), ami szerint is az ilyen láncok élettartama rövidebb az o-gyűrűsöknél. Hosszabb túrára nem indulnék már az idén, ezért tavaszig nem feltétlenül akarom kidobni a vadonatúj láncot, de a kérdésem az, hogy gyakori kenés mellett alkalmas lehet egy ilyen lánc napi, városi használatra, illetve 1-200 km-es utakra, vagy ilyen távra indulni vele már kockázatos volna (nem akarok újabb láncszakadást)?

A válaszát előre is köszönöm,

Oszkár

Kedves Oszkár!

Az O-gyűrű nélküli láncot pontosan amiatt nem ajánlják túrára, mert sokkal több ápolást és odafigyelést kíván, mint O-gyűrűs társa. Azonban azonos méret esetén erősségben nincs számottevő különbség köztük, sőt, a motokrossz 520-as, O-gyűrű nélküli láncok általában erősebbek, mint a "sima" 520-asok.

Ha rendszeresen kened, odafigyelsz, hogy az esetleges nyúlást feszítéssel kompenzáld, akkor az O-gyűrű nélküli láncot is nyugodtan használhatod, szakadása nem lesz. Azzal számolni kell, hogy rendszeres és sűrű időközönkénti kenés ellenére is rövidebb lesz az élettartama, mint az O-gyűrűs láncnak.

Üdv:

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.