Nyúlik a láncom, katasztrófa?
Kedves Motordoki!
A lánc megnyúlását pontosan hogyan lehet észlelni? A következők miatt gyanítom: középsztenderre állítva, egyes sebességbe téve a lánc egyenetlenül jár. Függőlegesen és vízszintesen is ugrik egyet bizonyos szakaszonként. A lánccal még csak 1000 km-t tettem meg, tehát nem hiszem, hogy elöregedett volna. Lehetnek a fenti jelek a lánc megnyúlására utaló problémák?
Köszönöm:
K. Patrik
Kedves Patrik!
A lánc megnyúlását a belógással lehet mérni és érzékelni, de az egyenetlen nyúlást csak akkor vesszük észre, ha a belógást negyed hátsókerék-fordulatonként is megnézzük. Az egyenetlen nyúlás sok dolog következménye lehet, az 1000 km-es futásteljesítmény nagyon kevés, amennyiben a láncot a lánckerékkel együtt cserélted, úgy valami biztos nem volt megfelelő. Vagy a feszességet állítottad be rosszul, vagy nem kented megfelelően, vagy a futása, a kerék beállítása volt rossz. 1000 km alatt egy rosszabb minőségű O-gyűrű nélküli láncnak sem szabad megnyúlni. A felszerelés után az első pár száz km alatt minden lánc nyúlik (beáll) egy kicsit, utána elméletileg sokáig nem szabadna.
Üdv:
Motordoktor
Mesélj, mi fáj?
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és
mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el
többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod.
Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos
módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni
a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.