A rendőr tud számolni: a 130 az nem 125

2012.08.17. 07:11

Üdv fiúk.

Két éve írtatok egy Kawasaki Kaze 130-ról. Nekem nagyon tetszik, a színe is passzolna az öreg ZX9-R mellé, azt hiszem jó lenne városba, meg a feleségem is mászkálhatna vele. Már úgyis van B125 jogsija.

Ami nekem gyanús, hogy ez tényleg 130 köbcenti, jól érzem, hogy ez nem fér bele? Mert lóerőből jó lenne. Szerintetek gond lenne? Olyan jókat írtatok róla, én rákívántam, bár csak egyet árulnak belőle. Nem terjedt el? Másnak nem kell? Nem megbízható?

János

Kedves János,

az a helyzet, hogy az általad küldött linken szerintem ugyanaz a gép van, amit mi teszteltünk – nagy a gyanúm, hogy beragadt a Kawánál, senki nem vette meg. Emlékeim szerint erősen túl volt árazva, sőt, a mostani 619 ezer forint is több, mint amit például egy új Honda Wave 110-ért kérnek: az 575 ezer forint. Igaz, hogy nem zöld, és egészen picivel gyengébb, de a konstrukció hasonló.

Az egész fekvőhengeres, körváltós mizéria a Hondától indult – ennek ők a nagymesterei. A befecskendezős motorka szerintem mindent tud, ami kellhet, és a B125-be is belefér. A tesztmotor éppen most van nálunk, nagyon kellemesen csalódtunk benne, példásan összerakott gép, pedig (most az elfogult hondások vegyenek nagy levegőt) a sanghaji Sundirónál készül – tizenegy éve tart az együttműködés a kínai és a japán fél között.

A Kawasaki sem médindzsapön, az indonéziai, de hát egyik gyártó sem hülye, ott készítik a gépeket, ahol el lehet adni. Kinn imádják, mert praktikus, de a hazai népszerűségüket mutatja a szalonban porosodó Kaze 130 is; a magyar a robogókra izgul, pedig ez sokkal jobb.

Ha nem ragaszkodsz az újhoz, nézhetsz 125-ös Honda Innovát is, ugyanez a rendszer, alacsony fogyasztás, nagy kerekek, jó úttartás. 2007-ben a Suzuki is megpróbálta beajánlani a magyaroknak a Addresst, akkor 548 ezerért kínálták – bevallom, ebből még nem láttam soha eladót, pedig biztos jó gép a maga műfajában.

Elárulok neked egy titkot, de ne add tovább: a műfaj koronázatlan királya az ausztrál postások gépe, a Honda CT110. Egyes források szerint ez a kicsit terepesre hangolt akármi a világ legmegbízhatóbb és legstrapabíróbb motorja. Legendák keringenek tartósságáról és ötletes tervezéséről. A Postie-ból és annak civil verziójából viszont idehaza egy sincs, sőt, Európában is kifejezetten ritka. A gyűjtők az Ebay-ről szerzik be – majd esküdöznek, hogy ennél jobb a Földön nincs.

Ha csak rólad lenne szó, azt mondanánk, persze, vedd meg a Kawasakit, de nem szeretném, hogy a feleséged öt köbcenti miatt zaklassák az egyre gyakoribb rendőri ellenőrzéseken. Keressetek olyat, ami alatta van 125-nek, biztos, hogy olcsóbb is lesz, és akkor egy méregzöld festés pont belefér.

Hajrá.

Zirig Árpád

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.