Átvertek a kínai motorral

2012.09.18. 11:58

Kedves Nepperűző!

Júliusban vettem egy kínai 125-ös motorkerékpárt. A márkája Loncin. A pontos típusát máig nem tudom, de olyasmi, mint az Önök által kedvelt Wave, csak annál sokkal olcsóbb. 230 ezer forintért vettem, 34 kilométer volt benne.

Már az első próbaúton elment a töltés, és nagyobb sebességnél rengeteget forgott, rossz volt vele utazni. Mivel a próbautat városban tettem, ötvennél nem volt zavaró, de hetven fölött már nagyon. Egy hónap használat után leszakadt a szelep, és egyéb csúfságok is történtek benne.

Mikor elvittük szerelőhöz, kiderült, hogy nem is Loncin motor van benne. Én azért mertem megvenni, mert jót írtak róla nem csak idehaza, de külföldön is. Miután alaposan átnézte a szerelő, azt mondta, szerinte nem javítható, a váltónak is van baja, és a karburátort is cserélni kéne, mert az megint másról származik.

Visszamentem az eladóhoz, aki nagy nehezen elmondta, hogy egy pitbike blokkját építették be. Arra nem adott választ, hol az eredeti, csak egy héttel később, mikor kilátásba helyeztem a feljelentést. Mivel nem tudta fedezni a miatta kialakult szervizköltséget, így megkaptam azt a pitbike motorkerékpárt, amibe betette a Loncinem motorját, ami visszaszerelve egyébként hibátlanul működik azóta is.

A kérdésem a következő – már egy ideje kerülgetem a blokk nélküli gépet a garázsban, azt hiszem vennék hozzá. Hol forgalmaznak ilyet? Milyen márkát érdemes preferálni? Ugye ezzel nem járhatok utcán?

Üdvözlettel:

Sanya

Kedves Sanya,

érdekes történet, de hála az égnek aránylag szerencsésen jön ki belőle. A pitbike-os kérdés nem egyszerű, mert vannak borzasztóan tróger és teljesen használható konstrukciók is – persze az összes kínai, nagy a minőségi szórás.

Javasolom, hogy google segítségével nézzen rá a fórumokra, ebben azok az igazi szaktekintélyek, akik használják és szerelik. Számomra néhány telefon után az derült ki, hogy a Lifan és a Shineray egész jó, de rengeteg egyéb márka van. Figyelni kell arra, hogy ne a legolcsóbbat és ne drága, kihegyezett versenyblokkot válasszon.

A pitsterpro.hu oldal árait nézve, 60 ezer forint körül már van komplett, új egyhengeres, de az alkatrészárak sem rosszak – lehet, hogy javítható az öné, bár ez csak hipotézis, hisz mi nem láttuk szétszedve.

A kis terepessel valóban ne menjen közútra, nem hinném, hogy rendelkezik utcai homologizációval. Terepen, a kert végében, a horgásztó partján jó lesz, de a törvényt szó szerint értelmezve nem sok helyen használható egy ilyen – persze ettől függetlenül nagyon jó móka.

A Loncinhoz sok szerencsés kilométert kívánunk, míg a pitbike-hoz jó barkácsolást.

A nepperűző