Használt Ducatit szabad venni?

2013.02.16. 08:01

Tisztelt Nepperűző

Szeretnék érdeklődni. Életem első motor vásárlása előtt vagyok. (robogót leszámítva tényleg az első). Amit kinéztem egy Ducati Monster 600-as. Sok infót olvastam róla, megbízhatósága megkérdőjeleződött bennem a leírtak alapján. Mindenki inkább az újabb 620 i.e.-t javasolja. Viszont hitel nélkül szeretném megoldani és a 600 ezer forintomba nem fér bele a fent említett modell.

Első körben ez lenne a kérdésem, hogy ön mit gondol erről a gépről?

A másik kardinális kérdés, hogy a legtöbb jó állapotú Olaszországból behozott. A honosítással lehetnek gondjaim? Természetesen nem szeretnék egy legendás átverés áldozata lenni, mit javasol, hogyan lehetek körültekintő, mik azok a procedúrák amit ilyenkor mindenféleképpen meg kell tenni egy vásárlónak.

Előre is köszönöm válaszát szép napot

Üdvözlettel

László

Kedves László,

én elfogult vagyok a 600-assal. Szeretem a régies járását, a kiegyensúlyozott karakterét és az időtlenül szép formáját. Engem nem zavar, hogy karburátoros, sőt, ennek örülök is – az első injektoros modellekkel lehetnek villanyos gondok, még ha ez nem is nevezhető szériahibának.

Nem mondanám, hogy rosszabb a 600-as. Be kell rendesen állítani a karburátort, és figyelni kell, hogy ne tök üres kipufogó legyen rajta, mert akkor eldurrog, hisz arra mindenki rest, hogy a nyitottabb csőhöz hozzáigazítsa a fúvókákat.

Ne típust vegyél, állapotot. Fontos, hogy a vezérlés rendben legyen, a fékek és a futómű ne legyen lepusztítva. Van olyan kereskedő az országban, aki fél év motorikus garanciát ad a használt gépre – egy ilyen gesztus pont jól jön annak, aki kevésbé biztos döntésében, de a remek olasz V2-eshez viszont vonzódik.

A honosítástól ne félj, egyrészt emberi ésszel is kijárható, másrészt vannak olyan kereskedők, ahol ezt belekalkulálják az árba – ha más nem, belealkudod. Elmondható, jelenleg többen akarnak eladni, mint venni, így szabadabban, lazábban érvelhetünk, ügyesebben érvényesíthetjük érdekeinket.

A lényeg, hogy nézelődj, nem vedd meg az elsőt, csak ha minden gyanún felül áll. Vigyél magaddal tapasztaltabb barátot, vagy akár szerelőt. Ha véletlenül 750-est is találsz, ne menj el mellette. Ugyan nem lett olyan népszerű, mint a 600 meg a 900, de príma gép. Papíron nem sokkal erősebb öccsénnél, de nyomatéka sokkal több, kevésbé kell pörgetni, jobb vele együtt élni, de nem olyan instant izommotor, mint a nagytesó.

Üdv.

A Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.