Friss jogsival krúzolnék

2015.01.05. 16:37 Módosítva: 2015-01-05 16:45:30
Helló!

20 éves fiatalember vagyok, és életem első motorvásárlása előtt állok. A motort közúton meg városban szeretném inkább használni, nem célom, hogy túl nagy sebességekkel száguldozzak, sokkal inkább szeretem a lassabb, nézelődős motorozást (sokat túráztam biciklivel, innen ez a fajta vágy). Mindenesetre szeretném, ha elég erős lenne a motor ahhoz, hogy 2 személyt kisebb csomaggal együtt el bírjon húzni egy hegyen. Eddig a cruiser típusú motorokat nézegettem, azon belűl is a Honda Rebelek tetszettek meg nagyon. A kérdésem az lenne, hogy mekkora motor felelne meg az általam felsorolt követelményeknek? Elég a 125-ös, vagy inkább 250-es kellene, vagy annál is nagyobb?

Előre is köszönöm a választ
Maradok tisztelettel!
Balogh Sámuel
 
Szia!

A költségvetési keretet nem írtad, így csak tippelni tudok. Szerintem első motorra felesleges túl sokat költeni, úgyis eldől párszor, esetleg egy-két kisebb esés is becsúszik, emiatt olyan 4-500 ezer forint alatti motorokat ajánlok, amihez jó az alkatrészellátás. A cruiserek akkor jók, ha élvezet velük lassan menni, ehhez viszont nyomaték kell – tehát hiába szép a Yamaha XV250 Virago és hiába vannak jó áron Kawasaki EL250 Eliminátorok, szerintem boldogabb leszel egy nagyobb köbcentis motorral. Pláne két főnek már kell valamennyi erő, hogy egy emelkedőn országúti tempónál ne fogyjon el a szusz. Nálam ebben a műfajban, ennyi pénzért egyértelműen a Yamaha XV535 Virago az egyik befutó: szép léghűtéses blokk, jó vezethetőség, nem túl nehéz, nem túl erős, de kellemesen motorozható, általánosan megbízható, jó minőségű típus. kellő odafigyeléssel ennyiből lehet jót kifogni, persze, ezek nem új motorok, idővel ezt-azt meg kell rajtuk csináltatni, de lényegesen kevesebb kockázatot hordoznak, mint a legtöbb konkurens.

A Yamaha Virago 535-öt 1988-tól 2004-ig gyártották, apró módosításoktól eltekintve változatlanul
A Yamaha Virago 535-öt 1988-tól 2004-ig gyártották, apró módosításoktól eltekintve változatlanul

A másik tippem a Suzuki LS650 Savage. Nagyon szép letisztult vonalai vannak, én lennék az utolsó, aki lehülyézi azt, akinek tetszik. A Viragóval szemben hátránya, hogy csak egy hengerrel rendelkezik, és bár csak harminc lóerő, egyenletes nyomatékával kellemes darab. A blokkja nagyon megbízható, némi változtatással ez található a DR650-ben és alaposan kipofozva, más hengerfejjel a Freewindben is, és azok – pláne a Freewind – piszkosul jó és piszkosul megbízható gépek.

Suzuki LS650 Savage: jó kiállíású klasszikus chopper, egyhengeres blokkal
Suzuki LS650 Savage: jó kiállíású klasszikus chopper, egyhengeres blokkal


Sok sikert, hogy megtaláld a számodra megfelelőt, és találj egy nem leharcolt, gondosan karbantartott darabot!

Üdv:

Nepperűző


Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.