Üdvözlet!
Komoly dilemma előtt állok, miszerint szükségem lenne egy robogóra, mellyel minden nap be tudnék járni dolgozni Kerepesről a belvárosba, illetve egy motorra, amivel hosszabb utakra is elmehetünk a párommal az országon belül.
Eddig egy 200-as robogóval jártam, de az már nem elég az autópályán, mindenképp nagyobbra kell váltanom. Volt már nagyobb motorom is (Honda CB650) de az egy veterán darab, nem feltétlenül alkalmas mindennapos használatra.
Kettő az egyben megoldás keresek kb. 1 millió Ft értékig. A legjobb megoldás lenne a Honda Integra (NC750D), de az sajnos elérhetetlen számomra. Néztem esetleg a Kymco Downtown modeljét, sok jót hallottam róla. Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Adrián
Komoly dilemma előtt állok, miszerint szükségem lenne egy robogóra, mellyel minden nap be tudnék járni dolgozni Kerepesről a belvárosba, illetve egy motorra, amivel hosszabb utakra is elmehetünk a párommal az országon belül.
Eddig egy 200-as robogóval jártam, de az már nem elég az autópályán, mindenképp nagyobbra kell váltanom. Volt már nagyobb motorom is (Honda CB650) de az egy veterán darab, nem feltétlenül alkalmas mindennapos használatra.
Kettő az egyben megoldás keresek kb. 1 millió Ft értékig. A legjobb megoldás lenne a Honda Integra (NC750D), de az sajnos elérhetetlen számomra. Néztem esetleg a Kymco Downtown modeljét, sok jót hallottam róla. Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Adrián
Kedves Adrián!
Nem akarom rabolni az idődet azzal, hogy hosszasan sorolom a különböző nagyrobogók előnyeit-hátrányait, hiszen leírásod alapján a Yamaha TMAX 500-nál jobb nem jut eszembe.
A TMAX-ot 2000-ben mutatta be a Yamaha, mint a legnagyobb robogót. Később jöttek az új rekordok, a Honda Silver Wing 600, a Burgman 650 ésa Gilera GP800, de ezek csak lökettérfogatban előzték meg, vezethetőség és élmény tekintetében messze elmaradtak mögötte. A TMAX legnagyobb erénye, hogy a robogók kényelmét, egyszerűségét és praktikumát egy fedél alá hozta a nagymotorok vezethetőségével és dinamikájával. Ehhez le kellett térni a járt útról, és egyedi megoldásokat találni. A kéthengeres, simán járó, bivalyerős blokkot a robogóktól eltérően nem lengővillához, hanem a hídváz aljához csavarozták, így nem lett súlyosan farnehéz, mint a konkurensek. A másik okosság a hajtás – a két olajban futó fogaslánc megbízható, a kötelező szervizeken kívül nem igényel törődést.
De elég felülni rá, hogy soha többet ne jusson ez az ember eszébe, onnantól az lesz az első, a második és a századik gondolat is, hogy "hűűű, de jól megy! Mekkorát lehet vele kanyarodni! Milyen stabil! Barátom, ez mekkorát fékez!"
Érdemes a 2005-ös ráncfelvarrás utáni darabokat keresni, azokon a karburátorokat injektorra cserélték, így lényegesen takarékosabbak és 15 collosra módosították az első kereket. Sajnos a 2008 utáni széria már túlmutat a kijelölt kereten, de az már alumínium vázzal, 43 mm-es teleszkópvillával és az R1-ről származó négydugattyús féknyergekkel érkezett.
A korai, karbis darabok fél millióról indulnak, és olyanok is, rengeteg kilométerrel a hátuk mögött. 2005 utáni dupla tárcsafékes, injektorosok viszont nyolcszázezer és egymillió között mennek, és ezek jó tíz lóerővel erősebbek is.
Rossz hír a TMAX-szal kapcsolatban, hogy a fenntartása nem olcsó. Egyrészt elkéri az öt litert, megkergetve bekapja a hetet is (mint egy erős motor), de sokkal fájóbbak a gyári alkatrészek árazása. A törött darabok helyreállítása horror, bontóban pedig nincs hozzá elem. De a varriátorhoz tartó gyári ékszíj is negyvenezer forint, olcsó utángyártottal pedig nem érdemes kitrükközni. A negyvenezer kilométernél szükségessé váló vezérműlánc csere sem egyszerű meló, célszerszám nélkül megpróbálni is felesleges. Ha ezek nem rettentenek el, akkor érdemes felkutatni egy leinformálható előéletű példányt, és rászánni az időt alapos átvizsgálásra.
Ha megvan, meg is oldódott a kettős problémád: van egy robogód, ami dinamikájával és vezethetőségével egy motornak is elmegy.
Üdv: Nepperűző
Nem akarom rabolni az idődet azzal, hogy hosszasan sorolom a különböző nagyrobogók előnyeit-hátrányait, hiszen leírásod alapján a Yamaha TMAX 500-nál jobb nem jut eszembe.
A TMAX-ot 2000-ben mutatta be a Yamaha, mint a legnagyobb robogót. Később jöttek az új rekordok, a Honda Silver Wing 600, a Burgman 650 ésa Gilera GP800, de ezek csak lökettérfogatban előzték meg, vezethetőség és élmény tekintetében messze elmaradtak mögötte. A TMAX legnagyobb erénye, hogy a robogók kényelmét, egyszerűségét és praktikumát egy fedél alá hozta a nagymotorok vezethetőségével és dinamikájával. Ehhez le kellett térni a járt útról, és egyedi megoldásokat találni. A kéthengeres, simán járó, bivalyerős blokkot a robogóktól eltérően nem lengővillához, hanem a hídváz aljához csavarozták, így nem lett súlyosan farnehéz, mint a konkurensek. A másik okosság a hajtás – a két olajban futó fogaslánc megbízható, a kötelező szervizeken kívül nem igényel törődést.
Yamaha TMAX: 2005 utániakat érdemes nézni
Fotó: Yamaha
De elég felülni rá, hogy soha többet ne jusson ez az ember eszébe, onnantól az lesz az első, a második és a századik gondolat is, hogy "hűűű, de jól megy! Mekkorát lehet vele kanyarodni! Milyen stabil! Barátom, ez mekkorát fékez!"
Érdemes a 2005-ös ráncfelvarrás utáni darabokat keresni, azokon a karburátorokat injektorra cserélték, így lényegesen takarékosabbak és 15 collosra módosították az első kereket. Sajnos a 2008 utáni széria már túlmutat a kijelölt kereten, de az már alumínium vázzal, 43 mm-es teleszkópvillával és az R1-ről származó négydugattyús féknyergekkel érkezett.
A korai, karbis darabok fél millióról indulnak, és olyanok is, rengeteg kilométerrel a hátuk mögött. 2005 utáni dupla tárcsafékes, injektorosok viszont nyolcszázezer és egymillió között mennek, és ezek jó tíz lóerővel erősebbek is.
Rossz hír a TMAX-szal kapcsolatban, hogy a fenntartása nem olcsó. Egyrészt elkéri az öt litert, megkergetve bekapja a hetet is (mint egy erős motor), de sokkal fájóbbak a gyári alkatrészek árazása. A törött darabok helyreállítása horror, bontóban pedig nincs hozzá elem. De a varriátorhoz tartó gyári ékszíj is negyvenezer forint, olcsó utángyártottal pedig nem érdemes kitrükközni. A negyvenezer kilométernél szükségessé váló vezérműlánc csere sem egyszerű meló, célszerszám nélkül megpróbálni is felesleges. Ha ezek nem rettentenek el, akkor érdemes felkutatni egy leinformálható előéletű példányt, és rászánni az időt alapos átvizsgálásra.
Ha megvan, meg is oldódott a kettős problémád: van egy robogód, ami dinamikájával és vezethetőségével egy motornak is elmegy.
Üdv: Nepperűző
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.