Tisztelt Nepperűző!
Jelenleg egy Suzuki GS500F típusú motorom van. Öt éve tettem le a jogosítványt, tanulómotornak vettem, és már úgy érzem, hogy megértem az egyel nagyobbra, például hogy a barátok ne várjanak rám a kanyarok végén. Alapjába véve túrázásra használom, évenként egy-egy külföldi túra is belefér, és bizony az osztrák hegyeket annyira nem bírta szegény.
Amire én gondoltam, az ennek a motornak az egyel nagyobb testvére a 2008 utáni Suzuki GSX650F. Én jókat olvastam róla, de a barátaim lebeszéltek róla, mert hogy nem hozná azt az élményfaktort, amit elvárnék tőle. 650 köbcenti, 4 hengeres, a váza, felfüggesztése hasonló mint az ötszázasé, valamint azt mondják, hogy alul nem nyomatékos, és nagyon nem lenne újdonság számomra. Ezzel vitába szoktunk keveredni, de Ön ezzel biztos jobban tisztában van.
A másik kiszemelt motor egy 2010-es Yamaza FZ8. Ez már még erősebb, a barátaim ezt ajánlják nagyon, viszont ennek az ára is húzósabb.
Míg a Suzuki olyan kb. 1,3 millióból megállna, addig a Yamaha bizony 500 000 Ft-tal drágább lenne. Akárhogy is nézzük az egy komolyabb nyaralás ára a barátnőmmel.
Abban kérném a segítségét, hogy a két motor közül melyiket ajánlaná?
Valamint, hogy tud-e olyan motort ajánlani, amik az én szempontjaimnak megfelelnek?
Szempontok:
- 2008-as vagy annál fiatalabb legyen
- max. 1,8 millió forint átírással, mindennel együtt
- max. 20-25 ezer kilóméter van benne
- legyen szervízkönyve
- burkolt legyen (tehát nem naked)
- erősebb mint a jelenlegi GS500F-em, viszont ne legyen egy vadló (pl. R1-es Yamaha)
Tehát egy megbízható, erős túramotort szeretnék, amellyel a barátnőmmel való utazás sem okoz gondot.
Nagyon szépen köszönöm a segítségét, valamint a válaszát!
Üdvözlettel:
Szalai Péter
Jelenleg egy Suzuki GS500F típusú motorom van. Öt éve tettem le a jogosítványt, tanulómotornak vettem, és már úgy érzem, hogy megértem az egyel nagyobbra, például hogy a barátok ne várjanak rám a kanyarok végén. Alapjába véve túrázásra használom, évenként egy-egy külföldi túra is belefér, és bizony az osztrák hegyeket annyira nem bírta szegény.
Amire én gondoltam, az ennek a motornak az egyel nagyobb testvére a 2008 utáni Suzuki GSX650F. Én jókat olvastam róla, de a barátaim lebeszéltek róla, mert hogy nem hozná azt az élményfaktort, amit elvárnék tőle. 650 köbcenti, 4 hengeres, a váza, felfüggesztése hasonló mint az ötszázasé, valamint azt mondják, hogy alul nem nyomatékos, és nagyon nem lenne újdonság számomra. Ezzel vitába szoktunk keveredni, de Ön ezzel biztos jobban tisztában van.
A másik kiszemelt motor egy 2010-es Yamaza FZ8. Ez már még erősebb, a barátaim ezt ajánlják nagyon, viszont ennek az ára is húzósabb.
8
Yamaha FZ8 Fazer, a félmillióval drágább alternatívaGaléria: Suzuki GSX650F vagy Yamaha FZ8(Fotó: Yamaha / Yamaha)
Míg a Suzuki olyan kb. 1,3 millióból megállna, addig a Yamaha bizony 500 000 Ft-tal drágább lenne. Akárhogy is nézzük az egy komolyabb nyaralás ára a barátnőmmel.
Abban kérném a segítségét, hogy a két motor közül melyiket ajánlaná?
Valamint, hogy tud-e olyan motort ajánlani, amik az én szempontjaimnak megfelelnek?
Szempontok:
- 2008-as vagy annál fiatalabb legyen
- max. 1,8 millió forint átírással, mindennel együtt
- max. 20-25 ezer kilóméter van benne
- legyen szervízkönyve
- burkolt legyen (tehát nem naked)
- erősebb mint a jelenlegi GS500F-em, viszont ne legyen egy vadló (pl. R1-es Yamaha)
Tehát egy megbízható, erős túramotort szeretnék, amellyel a barátnőmmel való utazás sem okoz gondot.
Nagyon szépen köszönöm a segítségét, valamint a válaszát!
Üdvözlettel:
Szalai Péter
Kedves Péter!
Első lépésként próbáljon ki egy Suzuki GSX650F-et, és döntse el, hogy tényleg nem akkora váltás-e. Hasznosak a baráti tanácsok, de azért az empirikus megközelítés sem hülyeség. A GSX650F nagyon megbízható motor, amit nem hegyeztek a végtelenségig. 85 lóerő, míg egy hatszázas Hornet 100, de míg az utóbbinak tényleg kell a fordulat, a Suzuki lentről szebben megy.
Az FZ8 tényleg jobb: erősebb, jobb futóművet és fekeket tettek alá, cserébe lényegesen drágább. Szerintem az a plusz fél millió nagy ugrás, de nagyjából az értékük között is van annyi különbség, ha az ember ki tudja használni. Én hajlanék az olcsóbb motorra, a különbözetet pedig elmotoroznám.
A végleges döntés előtt viszont érdemes futni egy kört, és átgondolni néhány további lehetőséget.
A Kawasaki Versys 650 ugyan csak két hengeres, hatvan lóerőre esik 57 Nm nyomaték, de a számok ebben az esetben is félrevezetőek lehetnek. Nagyon jól motorozható, kényelmes testtartást ad ki, jól pakolható és a szélvédelmére sincs panasz. Roppant megbízható darab, és hosszú rugóútjai áldásnak bizonyulnak a rossz utakon. A megjelölt ársávban kifogástalan állapotúakat találni.
Némi bevállalósság kell a Ducati ST3-hoz: fenntartása többszöröse a japán modellekének, de a háromszelepes V2-es sokkal megbízhatóbb, mint az ST4 blokkja. Sajnos kevés szerviznek vannak hozzá célszerszámai, és ez drágítja a javításokat. Ha viszont jó, akkor nagyon magas az örömfaktor.
Nem írta, hogy milyen viszonyt ápol a túraendurókkal: a TDM900 ugyan nem mai darab, de nagyon kényelmes, barátságos motor. A Suzuki DL650 a kategória etalonja, nagyon harmonikus és megbízható, kényelmes, jól vezethető, a késői, jól felszerelt (bukócső, középállvány, három doboz, markolatfűtés), ABS-es példányok sem drágák. Nem erőgép, de tartósan lehet vele 160-at utazni, a hegyekben kellően agilis - biztos vétel, és az utas hálás lesz a jól párnázott hátsó ülésért. A paramétereknek megfelelő V-Strom 1000 felkutatása sem lehetetlen, komoly nyomatékkal bír, és a műfajában a maga idejében kimondottan sportosnak számított, bár a 650-esnél valamivel darabosabb.
Érdemes lehet még számolnia a Suzuki GSF1250S-sel: nagyon jó ár-érték arányú motor, nyomatékos, elnyűhetetlen mechanikával. A képet árnyalja, hogy a futóműve és a fékei kompromisszumot jelentenek (mint a nem szupersport Suzukiknál általában). Ha nem ezek a fő kritériumok, akkor nagyon jó bolt, sok gazdagon felszerelt példányt találni belőle.
Én a megjelölt kilométer-limitet lazán kezelve körülnéznék még a Yamaha FZ1-ek és CBF1000-ek között is. Az előbbiek sportosabbak, az utóbbiak inkább túrásak, nyomatékos blokkal. A Yamaha futóműve és fékei egy hajszálnyival jobbak, a Honda viszont könnyebben emészthető, simulékonyabb motor, illetve az árát is jobban tartja.
Üdv: Nepperűző
Első lépésként próbáljon ki egy Suzuki GSX650F-et, és döntse el, hogy tényleg nem akkora váltás-e. Hasznosak a baráti tanácsok, de azért az empirikus megközelítés sem hülyeség. A GSX650F nagyon megbízható motor, amit nem hegyeztek a végtelenségig. 85 lóerő, míg egy hatszázas Hornet 100, de míg az utóbbinak tényleg kell a fordulat, a Suzuki lentről szebben megy.
Az FZ8 tényleg jobb: erősebb, jobb futóművet és fekeket tettek alá, cserébe lényegesen drágább. Szerintem az a plusz fél millió nagy ugrás, de nagyjából az értékük között is van annyi különbség, ha az ember ki tudja használni. Én hajlanék az olcsóbb motorra, a különbözetet pedig elmotoroznám.
8
A Kawasaki Versys 650 csak 60 lóerő, de a lentről érkező nyomaték miatt könnyen tartja a lépést a nagyobb motorokkal isGaléria: Suzuki GSX650F vagy Yamaha FZ8(Fotó: Kawasaki)
A végleges döntés előtt viszont érdemes futni egy kört, és átgondolni néhány további lehetőséget.
A Kawasaki Versys 650 ugyan csak két hengeres, hatvan lóerőre esik 57 Nm nyomaték, de a számok ebben az esetben is félrevezetőek lehetnek. Nagyon jól motorozható, kényelmes testtartást ad ki, jól pakolható és a szélvédelmére sincs panasz. Roppant megbízható darab, és hosszú rugóútjai áldásnak bizonyulnak a rossz utakon. A megjelölt ársávban kifogástalan állapotúakat találni.
8
Kell némi bátorság a megvételéhez, a fenntartása drágább a japánokénál, cserébe adja azt, amiért az olasz motorokat isteníteni szokásGaléria: Suzuki GSX650F vagy Yamaha FZ8(Fotó: Ducati)
Némi bevállalósság kell a Ducati ST3-hoz: fenntartása többszöröse a japán modellekének, de a háromszelepes V2-es sokkal megbízhatóbb, mint az ST4 blokkja. Sajnos kevés szerviznek vannak hozzá célszerszámai, és ez drágítja a javításokat. Ha viszont jó, akkor nagyon magas az örömfaktor.
8
Suzuki DL650 V-Strom. Bárkinek ajánlom, aki túrázni akarGaléria: Suzuki GSX650F vagy Yamaha FZ8(Fotó: Suzuki)
Nem írta, hogy milyen viszonyt ápol a túraendurókkal: a TDM900 ugyan nem mai darab, de nagyon kényelmes, barátságos motor. A Suzuki DL650 a kategória etalonja, nagyon harmonikus és megbízható, kényelmes, jól vezethető, a késői, jól felszerelt (bukócső, középállvány, három doboz, markolatfűtés), ABS-es példányok sem drágák. Nem erőgép, de tartósan lehet vele 160-at utazni, a hegyekben kellően agilis - biztos vétel, és az utas hálás lesz a jól párnázott hátsó ülésért. A paramétereknek megfelelő V-Strom 1000 felkutatása sem lehetetlen, komoly nyomatékkal bír, és a műfajában a maga idejében kimondottan sportosnak számított, bár a 650-esnél valamivel darabosabb.
8
Suzuki GSF1250S: az árához képest a motorja egy ligával feljebb, a futóműve eggyel lejjebb játszikGaléria: Suzuki GSX650F vagy Yamaha FZ8(Fotó: Suzuki)
Érdemes lehet még számolnia a Suzuki GSF1250S-sel: nagyon jó ár-érték arányú motor, nyomatékos, elnyűhetetlen mechanikával. A képet árnyalja, hogy a futóműve és a fékei kompromisszumot jelentenek (mint a nem szupersport Suzukiknál általában). Ha nem ezek a fő kritériumok, akkor nagyon jó bolt, sok gazdagon felszerelt példányt találni belőle.
Én a megjelölt kilométer-limitet lazán kezelve körülnéznék még a Yamaha FZ1-ek és CBF1000-ek között is. Az előbbiek sportosabbak, az utóbbiak inkább túrásak, nyomatékos blokkal. A Yamaha futóműve és fékei egy hajszálnyival jobbak, a Honda viszont könnyebben emészthető, simulékonyabb motor, illetve az árát is jobban tartja.
8
A Honda CBF1000 megér egy próbát. Hosszú távra lehet tervezni veleGaléria: Suzuki GSX650F vagy Yamaha FZ8(Fotó: Honda)
Üdv: Nepperűző
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.