Tisztelt Totalbike!
Munkámból kifolyólag külföldre költözöm egy nagyvárosba, ahol főként robogóval szeretnék járni. Eddig Budapesten vagy bicajjal vagy kocsival jártam, szigorúan csak vidéken motoroztam, így a nagyvárosi motorozáshoz nincs sok ismeretem. Mivel megvan a A1-es jogosítványom, ezért max. 125 ccm-ig tudok elmenni. A keret szűkös, max. 200 ezer forint. Ebbe az összegbe az 50 cm3 közül több is belefér, ahogy láttam pl. Honda Today, Suzuki Dio illetve több Piaggo típus. Kérdésem, hogy egy ilyen 50 köbcentis motor elég dinamikus-e a nagy városi közlekedéshez, vagy sem? Vagy ennél többre lenne szükség? (Egyébként 190 cm és 75 kg-am vagyok.)
Ha esetleg tudnak, akkor Ön(ök) milyen robogót (esetleg motort) ajánlanak?
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdv: László!
Munkámból kifolyólag külföldre költözöm egy nagyvárosba, ahol főként robogóval szeretnék járni. Eddig Budapesten vagy bicajjal vagy kocsival jártam, szigorúan csak vidéken motoroztam, így a nagyvárosi motorozáshoz nincs sok ismeretem. Mivel megvan a A1-es jogosítványom, ezért max. 125 ccm-ig tudok elmenni. A keret szűkös, max. 200 ezer forint. Ebbe az összegbe az 50 cm3 közül több is belefér, ahogy láttam pl. Honda Today, Suzuki Dio illetve több Piaggo típus. Kérdésem, hogy egy ilyen 50 köbcentis motor elég dinamikus-e a nagy városi közlekedéshez, vagy sem? Vagy ennél többre lenne szükség? (Egyébként 190 cm és 75 kg-am vagyok.)
Ha esetleg tudnak, akkor Ön(ök) milyen robogót (esetleg motort) ajánlanak?
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdv: László!
Kedves László!
Bár sokszor mondják, hogy először a kisebbel kell kezdeni, városi robogózáshoz szerintem 125-öst válasszon. Egyszerűen azért, mert dinamikusabb, nem kell folyamatosan zsonglőrködni a lendülettel, és mindeközben ugyanannyit (vagy kevesebbet fogyaszt), mint egy kétütemű ötvenes.
Kétszázezer forintból már be lehet vásárolni jó 125-öst, főleg ha olyan országba költözik, ahol egy jármű átírása/forgalomba helyezése nem teszi ki az egész projekt árának felét-kétharmadát.
Ez a 200 ezres ársáv viszont pont az, ahol – a szokásos mondás szerint – nem típust, hanem állapotot kell keresni.
Én szívesen ajánlom a Piaggio Liberty-t, Olaszországban például a posta is ezeket használja, egyszerűn azért, mert mocsok mód strapabírók – 60-70 ezer kilométert bőven elmennek. Ezeknek jellegzetes meghibásodása a H-betű alakú alap tűgörgőinek kikopása. Ezt egy próbakör alatt diagnosztizálhatjuk, ha úgy érezzük, hogy a blokk külön fut a robogótól, akkor számolnunk kell vele. A javítás olcsó, a négy tűgörgő darabonként egy ezres, és a két szilent sem nagy tétel. A másik jellegzetes hiba a kormánycsapágy, ami budapesti utakon tízezer kilométerenként is cserére szorulhat – ebből a szett tízezer forint, és nem érdemes az olcsóbb utángyártottat választani.
A Liberty-k LEADER blokkja nagyon jó szerkezet, egyszerű, erős, jó hangú, élvezetesen használható, de oda kell rá figyelni. Míg a típushoz a kopó-fogyó dolgok olcsók, a blokk alkatrészek drágák – ha az erőforrással nincs minden rendben, el kell állni a vásárlástól.
Ha viszont megkapja az ötezer kilométerenkénti szervizeket, sokáig örömet okoz. Az egykori postás Liberty-ktől sem kell feltétlenül félni, de tudni kell, hogy sok bennük a kilométer. Ezeket gyakran visszaalakítják utcainak, de a kifurkált kesztyűtartóról és a jobb kéznél lévő rögzítőfékről bármikor felismerni őket.
Ha kevesebb lélekre és több megbízhatóságra van szükség, nyugodt szívvel ajánlom a Kymcokat. Ebben az ársávban kétféle blokkal találkozhatunk: a vizes és a levegős 125-össel.Az előbbit a Grand Dinkbe és a Bet&Win-be szerelték, az utóbbit pedig a Movie, People, Dink és Agility modellek kapták meg. Mindegyik nagyon megbízható, hibamentes jármű – még azt is elviselik, ha nagyon lazán kezelik a 4000 km-es szervizintervallumot. Még a léghűtéses blokk is kibír százezer kilométert megbontás nélkül, sőt, még akkor sem szorul meg, amikor már alig van benne olaj – árához képest nagyon tartós a műszaki tartalom – a levegős mellett szól, hogy azon nem tudják a vízkört elhanyagolni. A Kymcók elrettentő külső jellegzetessége a rozsdásodó kipufogó, amitől nem kell megijedni: az csak a külső palást, alatta a rendszernek még sok-sok éve van a valós átrohadásig.
Üdv: Nepperűző
Bár sokszor mondják, hogy először a kisebbel kell kezdeni, városi robogózáshoz szerintem 125-öst válasszon. Egyszerűen azért, mert dinamikusabb, nem kell folyamatosan zsonglőrködni a lendülettel, és mindeközben ugyanannyit (vagy kevesebbet fogyaszt), mint egy kétütemű ötvenes.
Kétszázezer forintból már be lehet vásárolni jó 125-öst, főleg ha olyan országba költözik, ahol egy jármű átírása/forgalomba helyezése nem teszi ki az egész projekt árának felét-kétharmadát.
Ez a 200 ezres ársáv viszont pont az, ahol – a szokásos mondás szerint – nem típust, hanem állapotot kell keresni.
5
Ha szigorúan vesszük a keretet, jó esetben egy ilyen régi, ovál lámpás Liberty fér bele. Megbízható darab, a blokkja csodás, de van néhány ismert gyenge pontjaGaléria: Nepperűző: robogót kétszázezerből
Én szívesen ajánlom a Piaggio Liberty-t, Olaszországban például a posta is ezeket használja, egyszerűn azért, mert mocsok mód strapabírók – 60-70 ezer kilométert bőven elmennek. Ezeknek jellegzetes meghibásodása a H-betű alakú alap tűgörgőinek kikopása. Ezt egy próbakör alatt diagnosztizálhatjuk, ha úgy érezzük, hogy a blokk külön fut a robogótól, akkor számolnunk kell vele. A javítás olcsó, a négy tűgörgő darabonként egy ezres, és a két szilent sem nagy tétel. A másik jellegzetes hiba a kormánycsapágy, ami budapesti utakon tízezer kilométerenként is cserére szorulhat – ebből a szett tízezer forint, és nem érdemes az olcsóbb utángyártottat választani.
5
Egy újabb Liberty. Ilyet is lehet kapni két kiló környékén, de nem szabad ilyen szalonállapotra számítaniGaléria: Nepperűző: robogót kétszázezerből
A Liberty-k LEADER blokkja nagyon jó szerkezet, egyszerű, erős, jó hangú, élvezetesen használható, de oda kell rá figyelni. Míg a típushoz a kopó-fogyó dolgok olcsók, a blokk alkatrészek drágák – ha az erőforrással nincs minden rendben, el kell állni a vásárlástól.
Ha viszont megkapja az ötezer kilométerenkénti szervizeket, sokáig örömet okoz. Az egykori postás Liberty-ktől sem kell feltétlenül félni, de tudni kell, hogy sok bennük a kilométer. Ezeket gyakran visszaalakítják utcainak, de a kifurkált kesztyűtartóról és a jobb kéznél lévő rögzítőfékről bármikor felismerni őket.
5
A Kymco Agility már-már az elpusztíthatatlan kategória, a futárok is elismerően nyilatkoznak róla. Nagy csajozás viszont nem lesz veleGaléria: Nepperűző: robogót kétszázezerből
Ha kevesebb lélekre és több megbízhatóságra van szükség, nyugodt szívvel ajánlom a Kymcokat. Ebben az ársávban kétféle blokkal találkozhatunk: a vizes és a levegős 125-össel.Az előbbit a Grand Dinkbe és a Bet&Win-be szerelték, az utóbbit pedig a Movie, People, Dink és Agility modellek kapták meg. Mindegyik nagyon megbízható, hibamentes jármű – még azt is elviselik, ha nagyon lazán kezelik a 4000 km-es szervizintervallumot. Még a léghűtéses blokk is kibír százezer kilométert megbontás nélkül, sőt, még akkor sem szorul meg, amikor már alig van benne olaj – árához képest nagyon tartós a műszaki tartalom – a levegős mellett szól, hogy azon nem tudják a vízkört elhanyagolni. A Kymcók elrettentő külső jellegzetessége a rozsdásodó kipufogó, amitől nem kell megijedni: az csak a külső palást, alatta a rendszernek még sok-sok éve van a valós átrohadásig.
5
Kymco Grand Dink 125: ez már díványrobogó kategória, nagy, kényelmes, megbízható, csak hát bűn rondaGaléria: Nepperűző: robogót kétszázezerből
Üdv: Nepperűző
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.