Ötvenes robogóról 125-ösre váltanék

2015.01.29. 14:54

Tisztelt Totalbike!
Olvastam ezt a cikküket, és hasonló kérdésem lenne. Ősszel sikeresen megszereztem az A1-es jogsit (hála önöknek = B125 vizsga, amit ezúton is nagyon köszönök!). 14 év robogózás után felváltanék az 50cc-ről 125-re.

Kérem ajánljanak olyan
- 125cc 4 ütemű
- rendszámos,
- automata robogót,
- ami megbízható,
- olcsón szervizelhető
- 200-300 között használtan megvehető,
- és max kb. 50eFt-ot kellene induló szervíznek rákölteni
- könnyű,
- nagykerekű, jól bírja a kátyúkat
- pakolható (nagy doboz hátra felszerelhető, de nem pizzás)
- jól lehet vele szlalomozni Budapesten a forgalomban
- 10 évnél fiatalabb
- jól bírja a Buda és környékbeli hegyi utakat
- csak ingázásra fogom használni és csak 15C fok felett ;)

Eddig a Honda SH-1-est néztem ki. Főleg japánok érdekelnek, de ha az olaszok között is vannak megbízhatóak, akkor melyek azok?

Köszönöm szépen!
Üdv:
Gergő

 

 

Kedves Gergő!

A Honda SH125 jó választás, erőforrását a Pantheonból örökölte. Érdemes a 2005 utáni, injektoros modelleket keresni – ezeknek nagyon baráti a fogyasztása, és rángatásmentes gázreakciókkal rendelkeznek. Az SH megbízhatósági szempontból nagyon jó hírnévnek örvend, szerviztapasztalatok alig vannak, mert szinte csak elhanyagoltság miatt kell őket javítani. A híres megbízhatóság hátulütője, hogy sokan kihívásnak tekintik a tartósságot, és kihagyják a kötelező karbantartásokat. Pedig nincs semmi extra igénye: 4000 kilométerenként olajcsere (10W30 az előírt, de a magyar éghajlaton a 10W40 ajánlott hozzá), a légszűrőt 12 000 km-enként kell cserélni, általában a gyertyával együtt (NGK CR8 EH-9 vagy NGK CR9 EH-9), a hajtásszíjat pedig 24 000 km-es futásra méretezik. Ezen felül időnként ellenőrizni kell az olajszintet, ugyanis az egyhengeres motor csipegethet belőle, főleg rendszeres nyélgázas üzem esetén.
A legtöbb meghibásodás a szelephézag ellenőrzés és beállítás elmulasztásából származik, ugyanis ha nem forgatják ki rendesen a motort, a szelepek elkokszolódhatnak, és így csökken a hézag. A gyolyóscsapágyas főtengely időtálló, ám ha sikerül tönkretenni, sokszor sokkal olcsóbb és silányabb minőségű Keeway alkatrészt építenek be a helyére. Ám ennél sokkal korábban mennek tönkre a hengerfejben található alkatrészek – vásárlás előtt ezért érdemes szervizben leszedetni a szelepfedelet, és ellenőrizni a vezérműtengelyek állapotát. Ha valami nem stimmel, álljunk el a vásárlástól.
A balesetes példányok futóművére figyelni kell, ugyanis az első villa görbülése tönkreteheti a csúszóperselyt és a külső villaszárat is.
A Honda SH125-höz hasonlóan jó véleménnyel vagyok a Suzuki Sixteenről és a Piaggio Liberty-ről is, ha ezek közül a típusok közül kellő körültekintéssel választasz, nagyon nem nyúlhatsz mellé.

Üdv: Nepperűző

Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.