Megszivatott az olasz, most már japánt akarok

2015.02.02. 09:28
Kedves Nepperűző!

Félmillió alatt csak ráfázni lehet c. cikk olvasása során merült fel bennem a kérdés:
van egy 2003-as Piaggio Beverly 200-asom. Küzdök a kerék jeladójával, benzinszűrő-karburátor problémákkal, cseréltem görgőket a variátorban, fékbetéteket, elektronikát a generátornál, feszültség szabályzót, olajat a teleszkópokban, stb. Amit lehet, szinte mindent.

110 km/h a végsebessége, amit nehezen ér el, nem gyorsul igazán jól, szar a féke, csak első fékkel nem is tudnék 50-60 km/h-ról megállni, nehezen indul be, szóval egy rakás fos.
Mi a véleményed, jelentős minőségi váltás lenne 500 ezer körül egy YAMAHA X-City 250 vagy egy YAMAHA YP250 X-MAX?
Mindkettő 2007-es évjárat lenne, kb. 30 ezer kilométerrel. Az enyémben is nagyjából annyi van. Ezek kicsit erősebbek is, injektorosak és újabbak is. Nem ABS-el szerelt egyik sem. Tudom, hogy Olaszországba készülnek, de pl. A Hornet 600-asom szintén olasz és az egy remekmű a Piaggiomhoz képest. Ami fontos szempont:
- lehetőleg 20 lóerő fölött legyen. Nem fogok vele 130 fölött vele menni, mert arra ott van a tuningolt Honda Hornet 600
- Min. 14 colos legyen az első kerék, ami a Róbert Károly körút kátyúit bírja és nem esik szét alattam a Lehel úti útkereszteződésben

Köszönettel,
Zoltán


 

Kedves Zoltán!

Van egy rossz hírem: a Piaggio Beverly 200-asodban nem 30 ezer kilométer van, inkább kétszer-háromszor annyi. Ezeket Olaszországból hordják be konténerszámra, és hozzánk többnyire az ottani kínálat alja érkezik. Az órát visszadurrantják, aztán mindenki csodálkozik, hogy miért térdelnek le. Ezek kint három év alatt elérik ezt a futásteljesítményt – tehát a tiédben 2006-ban volt annyi kilométer. Abban viszont egyetértünk, hogy nem élhető állapot, amit előad a robogód, és eljött a csere ideje. Mind az X-Max-ot, mind az X-City-t nyugodt szívvel merem ajánlani, bár főleg az előbbiről vannak tapasztalataim – de mivel műszakilag azonosak, szinte csak kerékméretben térnek el egymástól, a következő állítások mindkét típusnál megállják a helyüket.
Yamaha X-Max250
Yamaha X-Max250

Mindkettő megbízható típus, nagyon szép kidolgozottsággal – ezen a téren állják az összehasonlítást a drágább olasz robogókkal is. Az összeszerelési minőség példás, ha találsz egy rendszeresen karbantartott darabot, nem fogod megbánni. Apróságok viszont előfordulhatnak, a féklámpa mikrokapcsolói például elromolhatnak, de ezek többnyire eseti dolgok, bármelyik más márkával vagy típussal is előfordulhatnak ilyenek.
Ami nehézséget fog okozni, hogy ennyi pénzért többnyire ezekből is külföldről behozott darabokkal fogsz találkozni. Ami nem jelenti, hogy automatikusan rosszak lesznek, de több gyanakvással kell kezelni őket, érdemes belenézni a hajtásba is, vagy eleve egy hozzáértő szerviznél kezdeni, és az eladó jelenlétében átnézetni. Ez azért is fontos, mert a Yamahához drágábbak az alkatrészek, mint egy Piaggiohoz.

Üdv: Nepperűző

Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.