Baj, ha a japánt olaszban gyártják?

2015.02.06. 13:09

Kedves Nepperűző!

Megvenném végre egy régi kedvencemet, az első generációs Yamaha X-MAX 250-et, immár az injektoros kivitelűt. A keret (csak a vételárra) úgy 5-600.000 Ft. Mióta megjelent ez a típus, ellenállhatatlanul vonz, a korabeli tesztek is az egekig magasztalták, de azokban ugyebár még nem lehetett szó szervíztapasztalatokról.



Korábban volt már echte  "Made in Japan" Suzuki robogóm, amit nagyon szerettem, és ami haláláig hozta azt a kérlelhetetlen japán megbízhatóságot, amit már több korábbi járművemmel is megtapasztalhattam. Most viszont a Yamaha megvásárlása kapcsán nagyon zavar, hogy bár mindenképp japán motort szeretnék, ezt a gépet Spanyolországban gyártják, olasz alkatrészekből. Értem én, hogy a Minarelli gyártja a blokkot, ami ugyebár a Yamaha Group tulajdona, de mégiscsak olasz, épp úgy, mint minden más is a robogón, leszámítva talán a csapágyakat. Egyszerűbben fogalmazva: "nem lesz ebből baj"?

Érdeklődtem már márkakereskedésekben is, mindenütt megnyugtattak, hogy a minőségellenőrzés így, megy úgy, de az autóiparban eltöltött 11 évem tapasztalatai alapján ez csak duma, a gyakorlat sokszor jóval bonyolultabb és ijesztőbb. Kérdeztem pár tulajt is, az ő válaszaikból pedig egyértelműen az jött le, hogy mindenki aszerint dícséri vagy szidja az X-MAX-ot, hogy egészséges vagy leharcolt példányt sikerült-e vennie.

Olvasgatva az Ön tanácsait, hamar feltűnt, hogy mennyi apró részletet ismer az egyes típusok sötét dolgaiból. Gondoltam megkérdezem, hátha tud olyan adalékkal szolgálni, ami segíthet eldönteni, hogy vásároljak-e vagy sem. Talán még annyit, hogy mi az a futásteljesítmény, ami felett már egy megkímélt példány is igényelne egy komolyabb generál szervizt?
Magát a gépet természetesen próbáltam, imádtam (bár igen kemény volt a futóműve a budapesti utakra), pont megfelelne a céljaimnak.

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel:
István

 
 

Kedves István!

Szinte minden szavával egyet értek: a minőségellenőrzéses szöveg valóban nem garancia semmire, szerintem mindenki tud néhány példát mondani arra, hogy mikor nem sült el jól a kihelyezett gyártás. A Yamaha X-Max esetében viszont ez nem jelent problémát. Persze, meghibásodások vannak, itt például már írtam a típusról.

Szerintem nyugodtan vegyen X-Maxot, a kulcsszó az előélet. Amit rendszeresen szervizeltek, aminél nyomon követhetőek a költések, és nem üvölt róla valami sumákság, azzal nem igazán lehet mellényúlni. Mert ha egy X-Max jó, akkor valóban piszok jó, csak hát egy robogót gyakrabban hanyagolnak el, mint egy motorkerékpárt.
Ha viszont odafigyeltek rá, semmivel nem rejt több kockázatot, mint egy azonos korú full japán robogó.

Üdv: Nepperűző

Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.