A végső válasz: Africa Twin

2015.02.13. 16:18 Módosítva: 2015.02.13. 16:21

Tisztelt Totalbike!

Örömmel olvasom a motorkerékpár vásárlással kapcsolatos ajánlásaikat, én is tanácsot szeretnék kérni. Intézzük el a méret kérdést: 195 cm magas vagyok és 120 kg. Ehhez a termethez keresek hobbi motorkerékpárt, csak túrázni, kirándulni tervezek vele (esetleg utassal is).  Fontos, hogy viszonylag egyenes háttal tudjak ülni és, hogy az ülés lábtartó távolság nagyobb legyen, mint egy naked-bike-on. Nem vágyom erőgépre, de 50-60 Le-t azért tudjon a "jelölt" és biztosítson annyi szélvédelmet, ami elviselhetővé teszi az utazást. A fentiekből talán kiderül, hogy a túra-endúrók között nézelődöm.
A nehézségek: egyfelől nem szeretnék 600-700 ezer Ft-nál többet költeni, hiszen csak hobbi; másfelől nem tetszenek a 2008 előtti Transalp-ok. Ezekkel a megkötésekkel milyen típust tudna ajánlani (tekintettel az alkatrész árakra is, ha esetleg elesnék, valamit cserélni kellene)?

Előre is köszönöm!
Vince

Ps: Nézegettem a TDM-et (4Tx), de nincs saját tapasztalatom. Ezt mennyire ajánlja? A 900-as már túl drága, de megérné egy ilyen típust kivárni az injektor és a plusz fokozat miatt?

 


Kedves Vince!

A TDM850-ekkel én óvatos lennék – jó áron mennek, a blokkjuk megbízható, de nagyon sok belőle a leharcolt példány, amit aprópénzért hoztak be külföldről. Másrészt sokan túraenduróként kezelik, de nagyon nem az, üléspozíciója alapján is egy megemelt naked bike. Nagyon szívesen áradoznék a Transalpokról, vagy a Suzuki DR800 Big-ről, de már a leveled felétől kezdve csak arra tudok gondolni, hogy neked egy Honda XR750V Africa Twinre van szükséged. Most éppen szerény a haza kínálat, de érdemes kivárni, vagy a külföldi piacokat pásztázni – egy RD04-es Africa Twinre megéri várni.
Piszkosul tartós motor. Nem azt mondom, hogy nem romlik el, mert azért nem mai darab, de hallottunk már 300 000 kilométert futott, használatban lévő darabokról, amik nem autópályás kószálással, hanem kalandtúrákon, nehéz körülmények között öregedtek meg. Nagy a csábítás, hogy csak annyit írjak róla, hogy ez volt az első motor, aminél 12 000 km-re növelték a szervizintervallumot, de hiba lenne ennyivel letudni, mert azért volt vele néhány jellegzetes gond, amikre viszont fel lehet készülni.

Ilyen az üzemanyag-szivattyú érintkezőinek oxidációja – erre megoldás a jobb szigetelés és a szellőzőcső meghosszabbítása volt, így később már nem jutott víz a rendszerbe – ez az alkatrész egyébként a Mitsubishitől származik, és más modellekben is okozott gondot.  A CDI gyújtás doboza tudott kontakthibát okozni, valamint idővel a dugattyúgyűrű sem látja el kifogástalanul szerepét. Az elsőt az egyik henger kihagyása, az utóbbiról a növekvő olajfogyás értesíti a tulajt. A terepezés a kormánycsapágy gyors halálához vezethet, de ezek apróságok.

Az Africa Twin máig nagyon jól tartja az árát, nagyon jó érzés vezetni, nem egy erőgép, de kellően nyomatékos, és még a viking-alkatúak sem panaszkodnak rajta helyhiányra. Hatalmas kultusz övezi, nem véletlenül.


Üdv: Nepperűző

Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.