2015.02.26. 13:25

Kedves Nepperűző!

Egyre másra olvasom a Totalbike-on, hogy melyik robogót kerülje az ember, viszont két típust nem találtam, amivel én szimpatizálok. Az egyik az Aprilia Atlantic 250 2006-os évjárata, a másik egy Honda Forza 250 szintén ezen évjárata.

Érdekelne hogy a két modellnél milyen típus hibák vannak, és mire kellene oda figyelni, melyiket gazdaságosabb fenntartani, és hogy ezeknél a robogóknál mi számít sok kilométeresnek? Mennyi ezeknek az élettartalmuk, amíg gyűrűztetni vagy fúrni kell őket?
Nem gondolom hogy egy 30-40 ezret futott robogót teljesen le kell írni. Mi az ön véleménye?
Elsőként a kedvezőbb ár miatt az Aprilia volt szimpatikus, de az olasz robogók rossz híre miatt elpártoltam tőle és inkább a Honda felé húzok.
Amire én használnám az M0-ás és az M5-ös Budapest felé vezető része lenne napi 60 km megtételével, minimális belvárosi használattal. Nagyobbat nem szeretnék a 90-100-as tempó nekem bőven elég, ezért is a 250-es méret.

Válaszát előre is köszönöm.
Alby

 
 

Kedves Alby!
A Honda NSS250 Forzából nagyon kevés van itthon – ezek előélete nehezen ellenőrizhető, de ha alapvetően rendben van, nem jelent nagy kockázatot. Arra viszont figyelni kell, hogy ne nagyon törd meg, mert arra a gatyád is rámehet – bontott elemeket a Hold árnyékos felén sem fogsz találni hozzá, a gyári idomok berendelésére pedig a gatyád is rá fog menni. Elég egy betört fényszóró és átkozni fogod a napot, amikor nem egy gyakori olasz típust vettél. Egyébként egy piszkosul jó robogó, megbízható blokkal, PGM-Fi befecskendezéssel.
Honda NSS250 Forza X
Honda NSS250 Forza X

A hajtást megvizsgálva egyébként általában elég pontos képet kapni jármű állapotáról. Ha szép, gyári szíj van benne, ha a görgők nem kopottak, akkor valószínűleg a többin sem spróoltak. Ugyanígy érdemes a féktárcsákat is megnézni: ha egy zsír új, illetve rommá kopott, egyaránt gyanakodni kell, hátha mégsem 20-25 ezer kilométer van benne, ahogyan az óra mutatja. Én simán bevállalnám, mert kellően jó, megbízható és különleges.
Az Aprilia Atlantic 250 műszakilag nagyjából azonos a Piaggio csoport többi 250-es robogójával, ebből kifolyólag nagyon pontosan lehet tudni, mire kell számítani. A lista azért lesz hosszabb, mint a Hondáé, mert ezekből sokkal több van, és több tapasztalat gyűlt össze a szervizekben. Érdemes azonnal csekkolni a kormánycsapágyakat – ha Olaszországból érkezett a robogó, 40-50 ezer kilométer már minimum benne van. A 250-es Piaggio blokk egyébként elég megbízható, sokkal kevesebb nyűgre kell számítani, mint az 500-asoknál.
Aprilia Atlantic 250
Aprilia Atlantic 250

A feszültségszabályozó például elég ritkán romlik el, és a vízpumpa is csak elvétve szokott szivárogni – ha fent engedi el a folyadékot, akkor egy filléres tömítéssel kell számolni, ha lent, akkor viszont vagy csere, vagy az egység teljes felújítása. Előfordulhat az üzemanyagszivattyú elpusztulása is: ha a még meleg motort nagy melegben nem tudjuk beindítani, csak az AC zümmög, akkor 10 százalékban egy biztosíték ment ki, a többi esetben az AC haldoklik.

Üdv: Nepperűző