2015.03.10. 07:43

Tisztelt Nepperűző!

Napi 130 km-es ingázáshoz keresek nagyon alacsony fenntartású motort, robogót. 96%-ban főútvonalon hajtanám, a maradék 4%-ot városban. Jelenleg egy Toyota Avensis D4-D-vel teszem meg ezt a távot 4,4 literes átlagfogyasztással. Ettől keresek jelentősen olcsóbb célbajutási lehetőséget.
Első gondolatom: Honda CBF125, a második Honda SH150. Mit lenne érdemes tudnom e két típusról? Mire kell figyelni, mik a típushibák? Az SH150-ből a 2005 előtti karburátorosak is annyira takarékosak vagy ez az injektoros változatok kiváltsága?
A keret amit a motorra szánnék max. 300 ezer forint átírással együtt.
Előre is köszönöm a segítséget!

mzdoktor

 
 

Kedves mzdoktor!

Kérdésed elég durván feladta a leckét, mert napi 130 kilométer zömében országúton az a táv, ahol a 125-ösök már elvéreznek. Egyrészt komfort tekintetében a nyomába sem érnek az Avensisnek, illetve a legtöbb 80-90-100 km/h-s tempónál már nem az a mega-takarékos opció, ilyenkor már sokat forognak, és elkérik a 3-3,5 litert, ami már csak egy literrel kevesebb, mint a Toyota bámulatos eredménye.

Ajánlanám a CBF125-öt, hiszen annak a robogóknál valamivel hosszabb a végáttétele, de jó állapotú, magyar papíros darabokat ennyi pénzért ritkán találni. Az SH125-ről már írtunk, és ugyanezek igazak a 150-es változatra is, ám ez utóbbi nagy valószínűséggel Olaszországból érkezett (a 150-es robogókat az olasz piac hívta életre, mert ott ez a minimum, amivel fel lehet menni az autópályára), így érdemes gyanakodni, hogy nem pontosan annyit futott, mint amit állítanak róla. A karburátoros darabok sem fogyasztanak sokat, a lényeg, hogy pontosan be legyenek állítva. A Kymco Agility még az ajánlott kategóriába tartozik, hiszen nagyon megbízható és takarékos, ám a Grand Dink a nagyobb méret miatt már általában három liter fölött fogyaszt.

A 125-ös spórolás világrekordja egyébként a Honda ANF125 Innova, tehát ha nem idegenkedik a röpsúlyos kuplunggal kombinált körváltótól, akkor ezzel jelentősen le tud faragni az útiköltségekből, ráadásul nagyon megbízható, olcsón fenntartható szerkezet.
Ebben az ársávban némi szerencsével már Yamaha YBR125-öt is ki lehet fogni, ami legendásan tartós motor, nem véletlen, hogy a futárok is nagyon szeretik – ráadásul mentes a 250-es nagytestvér szégyenletes kuplungproblémájától.

A felsoroltak ismert, gyakori típusok, amiből van jó és rosszabb állapotú a piacon. Egyik sem tuti vétel, a használt jármű mindig lutri, ezekkel talán a kockázat kevesebb.
Egyébként én lennék az utolsó, aki lebeszélne bárkit a motorvásárlásról, de jelen esetben nagyon úgy tűnik, hogy csak rendkívül hosszú távon térülne meg ez a befektetés.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.