Ducati Monster első motornak?

2015.03.16. 09:53

Szia!

Imádom a motorokat, de a megszerzett korlátlan jogosítványom már hosszú évek óta lapul a zsebemben motor nélkül. Végre megvásárolnám első motoromat. A Ducati Monster 696 vonalait imádom (a gyöngyház fehéret), és talán nem lenne túl nehezen motorozható. Szép, ugyanakkor megbízható motort szeretnék. Szívem szerint BMW S 1000 RR-t vennék, de nem szeretném megöngyilkolni magam, plusz a legolcsóbb használtak is 3 millió környékén vannak. Mennyire ajánlott egy ilyen Monster első élményekhez? Zűrös motornak számítanak? Sokkal többe kerül a fenntartása, mint az ebbe a kategóriába tartozó társaié? Nagyon hideg fejjel autózok (és motoroznék is), szóval ezért nem szeretnék kisebbel kezdeni. Lenne körülbelül ilyen szép, de jobb motor a piacon? Használtat vennék természetesen. Vagy álljak be a sorba és a használt 696 árából inkább új Honda CB500 legyen? A Ducati szépsége annyira csábító.

Előre is köszönettel: Laci

 
 

Kedves Laci!
Mivel nagyon úgy tűnik, hogy neked Ducati 696 kell, ezért nem is nagyon próbállak lebeszélni: ha a szervezeted ezt a külsőt kívánja, ha előbb van meg a típus, mint a felhasználási terület, akkor nem pazarolom egyikőnk idejét sem arra, hogy más típusokat ajánljak.
A negyedik mondatodban már megbízhatóságról álmodozol, ami a szóbeszéd szerint nem a Ducati sajátja. Itthon olyan keveset adtak el ebből a típusból, hogy azok alapján nehéz megítélni a típust. Szintén gyanakvásra ad okot, hogy a külföldi használtmotor oldalakon sem látni igazán sokat futott példányokat, 35 ezernél több nem igazán van az órájukba. Ez az a táv, amikor még minden mechanikai elemnek makulátlannak kell lennie, de egy középkategóriás modern motornak a főegységein ötvenezer alatt sem nagyon szabadna használati nyomokat találni. Tehát jelentős futásról máshol sincs nagyon tapasztalat, így a hosszútávú megbízhatóságot is inkább csak tippelni lehet.
Ducati Monster 696
Ducati Monster 696
Apró gondok viszont adódhatnak, és ezekeről tudni is lehet: bizonyos szenzorok időnként meghülyülhetnek, ilyen például a hőszenzor, a fojtószelep szenzor (TPS) vagy az üres visszajelző kapcsolója. Volt már példa túlfogyasztásra, amit a vezérlés frissítése orvosolt, illetve több panasz érkezett a visító hátsó fékre, amit garanciában cseréltek az akkor még fiatal motoroknál. A tulajdonosok gyakran panaszkodnak még a hideg időben történő indításra: bár mindig beindul, de általában csak némi szenvedés után.
A fenntartását a 12 000 kilométerenként esedékes szelephézag ellenőrzés (szükség esetén állítás) teszi költségessé, illetve a vezérlés karbantartása. Ezekhez célszerszámok és komoly típusismeret szükséges, amik csak kevés helyen állnak rendelkezésre – ott viszont emiatt a magas árak ellenére is hosszúak a várólisták.
Ducati Monster 696
Ducati Monster 696
Jó hír, hogy a 696-nak már nem száraz kuplungja van, hanem jóval tartósabb olajfürdős, illetve a kormányelfordítási szöge is nagyobb, mint a korábbi modelleknek, így szűk helyeken is könnyebb vele manőverezni.
És hogy vegyél? Hát persze, mert simán van annyira jó motor, hogy esetleg egy-két kisebb nyűgöt el lehessen neki nézni. A futóműve szuper, kellemes a karaktere, jók a fékei, könnyű és kompakt, remekül motorozható. Ha pedig már benne van ötven-hatvan ezer kilométer, oszd meg velünk a tapasztalataidat!

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!