2015.03.27. 13:18

Tisztelt Nepperűző!

A kérdés indokául szolgáljon egy kis előélet: dombos vidéken lakom Németországban, keresek egy tavasztól őszig munkába járáshoz (napi 35 km oda-vissza, havi kb. 1000 km májustól novemberig) használható 125-ös robogót. Jelenleg egy négyütemű 50-esem van, fojtás nélküli, de sajnos dombra fel kb. 45 km/h-ig visszaesik a tempó, lefelé persze kiakadt órával "száguldok" 70-80-nal. Ezt én kevésnek érzem, igénylem a legalább 100 km/h-s sebességet dombra fel is, és mivel nincs még nagymotor jogsim, egy B125-öst csinálnék meg először otthon, majd remélhetőleg azzal a jogsival Németországban is közlekedhetem (ennek még nem néztem utána, ha van infója róla szívesen olvasom). A keresést 1000-1500 euróig szűkítettem, és a következő számomra tetsző motorok bukkantak fel. Kérem ezek közül állítson fel nekem 1. megbízhatóság, 2. alacsony fogyasztás függvényében egy hármas sorrendet, hogy melyikeket válasszam, és kérem pár szóban jellemezze a legfontosabb hibát, hiányosságot, amit a motorok megtekintésénél, kipróbálásánál figyeljek meg, kérdezzek rá. Ha esetleg elkerülte a figyelmem a kiszemelt motorok közül már korábban tanácsolt példánya, a linknek is örülök, esetleg ha van más javaslata a kérdéses élethelyzetre, akkor szívesen várom, kivéve a postás robogó kinézetű példányokat :)!

1. Gilera Nexus, Runner
2. Yamaha X-Max 125
3. Aprilia Sport City
4. Honda PCX
5. Peugeot Jet Force
6. Peugeot Blacksat Kompressor - ilyet nem találok a használtpiacon, de miért nem, nem ez a neve?, még Önök is tesztelték
7. Peugeot Darkside

Köszönöm! Üdv. Laci

 
 

Kedves Laci!
Az ön esetében a először utána olvasnék a német a szabályoknak pontosan, mert úgy tudom, hogy Németországban B kategóriás jogosítvánnyal automatikusan vezethet A1-es kategóriának megfelelő robogót, vagyis ha csak kint használná robogóját, felesleges itthon letennie a B125 néven emlegetett, egyszerűsített módon megszerezhető A1-es jogosítványt.
Honda PCX125
Honda PCX125

A felsorolt típusok közül leginkább a Honda PCX-et ajánlom, nagyon praktikus, megbízható típus, itthon is sok fogyott belőle, és elég pozitívak a szerviztapasztalatok. A start-stop rendszere mondjuk igazából csak városban érvényesül, de anélkül is kellően takarékos. A második helyre a Yamaha X-Max 125 csúszik be, kidolgozása, minősége nagyon meggyőző, de a nagyobb test miatt valamivel lomhább, és többet fogyaszt, mint a kisebb méretű konkurensei. Cserébe viszont kényelmesebb és komfortosabb utazni rajta.
Yamaha X-Max 125
Yamaha X-Max 125

A Gilera Nexus sorozat régóta a kedvenceim közé tartozik: főleg a 250-es és 300-as modelleket tartom nagyra, de a 125-ös is ugyanolyan zseniálisan néz ki, csupán a sportos külsőhöz nincs meg a kellő motorerő. De csak a nagyobb modellhez képest gyenge, a 125-ösök között átlagos dinamika jellemzi.
Gilera Runner 125 (2007)
Gilera Runner 125 (2007)

Ezek mind elég megbízható típusok, a fogyasztásuk is használattól függően 3-3,5 liter között mozog, valamint szervizköltségeik között sincs lényegi különbség – érdemes mind a három típust nézni, és a legjobb állapotút megvenni.
Egyébként az Aprilia Sport City 125-öt is remek robogó, a Peugoet típusokkal viszont nincs tapasztalatom.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.