2015.03.29. 14:27

Tisztelt Nepperűző!

Kezdő motorosként ülnék fel első komolyabb (eddig főleg robogóztam 125cm3) vasamra, s ebben szeretném tanácsát kérni. 193 cm magas és 78 kg vagyok, illetve mindig is tetszettek a túra, illetve túraendúró motorok, így ezeket nézegetem. Mivel alig van még rutinom, nem merek egyből felülni egy Transalpra, ezért kisebb opció után gondoltam nézni. Jó lenne valami 250-400 köbcentis, de nem nagyon találtam. A kis 125-ös Varadero viszont jónak tűnik, csak félek, hogy az pedig már túl kevés lenne egy néhány száz km-es túra esetén, főleg hogy az árából egy Transalpot is vehetnék. Tehát kezdjek 125-össel, fel merjek egyből ülni egy renden 600/650-re, vagy esetleg van köztes lehetőség? Pl. Németországban néztem NX250 Dominatort, szimpatikus gép. Egyébként a Suzuki 650 Freewind mennyivel rosszabb egy Transalpnál, ez is felmerült bennem? Illetve kicsit más vonal de a Honda Deauville is érdekelhet, de az árban kicsit magasabb, ugyanis a keretet 700E Ft körül húzom meg. Ön mit javasolna, mit ajánlana számomra leginkább?

Válaszát előre is köszönöm: Benedek

 
 

Kedves Benedek!

Nyugodtan vegyel Transalpot, elég magas és nehéz vagy ahhoz, hogy ne okozzon gondot egy 200 kiló körüli motor kezelése. A Transalp egyébként nagyon jó választás, nagyon barátságos, kezes, karakteres motor, amivel öröm kimenni a világból. Nekem régi kedvencem, és bár vannak típushibái (feszültségszabályozó elszállása, kontakossá váló gyújtásdoboz), egy nagyon tartós, szerethető motor, jó hanggal és vibrációkkal. Persze, van sok jobb-szebb jármű, de ár-érték arányt tekintve eléggé rendben van.
Honda XL600V Transalp (1998)
Honda XL600V Transalp (1998)

A 125-ös Varadero szintén jó motor, ismerek olyat, aki nagyokat túrázott vele. 16-17 éves korában. Aztán vett egy nagyobb motor, amivel még nagyobbakat túrázott – hiába megbízható, hiába nagyon tartós, hiába a legjobb a kategóriájában, attól még csak egy 125-ös kéthengeres motor. Ha van lehetőség nagyobbra, akkor nagyobbat kell venni.
Suzuki XF650 Freewind (1997)
Suzuki XF650 Freewind (1997)

A Suzuki XF650 Freewindről szintén jó véleménnyel vagyok, írtam is már róla, piszok megbízható. A Transalppal összevetve viszont már nem annyira jó, a Hondának a kéthengeres blokk miatt jobb a karaktere, illetve valahogyan kényelmesebb is.
Honda NT650 Deauville (2003)
Honda NT650 Deauville (2003)

Deauville-ből érdemes 2003 utániakat keresni, amiknek már átdolgozták a fényszóróját és a fékrendszerét, illetve könnyebb dugattyúkat kapott a blokk, amitől simább lett a járása, illetve akkoriban fésülték át a primer hajtást és a kuplungot is, amitől csendesebb lett, valamint nőtt az integrált dobozok mérete. A Deauville sem macerás motor, bár a 12 ezer kilométerenként előírt szelephézag-ellenőrzés macerás, sok bontást-ügyeskedést kíván, cserébe nem nagyon igényel extra törődést. A 650-eseknél az üzemanyagszivattyú meghibásodása gyakori típushiba (általában 40 000 km környékén adja meg magát), amihez Németországból lehet felújító készletet rendelni, a gyári új egység viszont 50 ezer forint. Van egy harmadik út is, a megelőzés: a pumpát szétszedve megfelelő helyre be kell forrasztani egy diódát, ami megóvja az érintkezőket a beégéstől – az interneten több útmutató is található, amik mellé már csak minimális barkácsolási érzék szükséges, és a probléma már nem is probléma.

Üdv: Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.