2015.04.06. 15:00

Kedves Nepperűző!

Motort szeretnék váltani. Jelenleg egy régi (84-es) átfaragott (letisztított?) 750-es Magnát hajtok, de összegyűlt némi pénzem, és úgy döntöttem, hogy a sok átalakítgatás, építgetés vezérlésproblémák, javítgatás, sírás-nevetés után megválok tőle. Elég sokat motorozom, szezonban azzal járok munkába, napi 100-200 km-t megyek, felét Pesten, felét a pályán, sokszor 2 személlyel. A régi álmom, hogy veszek egy Harley Sportstert. Kb. 2 millióm lenne rá, és ahogy tapasztaltam, ebben az árkategóriában mindenféle fabrikált sporit találni 1990 és 2008 között. A letisztultabbakat nézegettem, a krómhegyektől, a sasos-halálfejes-nagymagyarországos tankfestésektől, az agyondöntött villáktól, és a kanyarseprős bőrlifegőktől hülyét kapok. Egyébként nagyon tetszik a vonalvezetése, és a stílus, amit képvisel. Aki meg a Sporit női Harleynak tartja, az járjon Elektra Glide-al, de én még fiatal(40) vagyok hozzá... :D . A kérdésem, hogy mire kell odafigyelni vásárlásnál? Mely évjáratokkal, átalakításokkal kell vigyázni? Bírni fogja-e úgy, hogy nem megy rá a szervizre az ingem-gatyám? mennyire megbízható? Elgondolkodtam még egy bigblokkos vason is, főleg a nagybandit és a GSX1400 tetszik, de az egy teljesen más világ. Jóval olcsóbban ki is lehetne jönni belőle, és biztos praktikusabb és megbízhatóbb is. Azonban eléggé a Spori felé húz a szívem, és a járművásárlást én egy abszolút emocionális dolognak tartom, és szeretem, ha valaminek van tradíciója, és stílusa, azonban ennyi pénzért, ilyen futásteljesítménnyel nem szeretnék ésszerűtlen döntést hozni, mivel mindennapi használatban lenne.

Válaszát előre is köszönöm
Gergő

 
 

Kedves Gergő!
Ha Sporit akarsz, nyugodtan vegyél egyet – megbízhatóan túlméretezett, tartós motor. Amit a rossz nyelvek elavultnak hívnak, a rajongók kiforrottnak, nézőpont kérdése. Ami viszont tény, hogy az eredeti szelepszár-szimeringeket dízel VW Golféra szokták cserélni, illetve előfordul, hogy a hátsó hengerfej leszorító csavarjai berohadnak. A régi daraboknál gond volt az olajfogyasztás, a 2000 utániaknál ez nem jellemző, legfeljebb a láncfeszítőnél szivároghat egy kicsit. A 2004 előtt a pozitív főkábelt túl erősen szorították össze, amitől a szálak elszakadhattak, de ezt a pár ezer forintos tételt garanciában cserélték. Ha erre vágysz, nem foglak lebeszélni róla.
Harley-Davidson Sportster XL 1200 C. C mint Custom
Harley-Davidson Sportster XL 1200 C. C mint Custom
Azért térjünk ki a másik kiszemeltedre, a Suzuki GSX1400-re is. A 106 lóerős teljesítmény említése nem döbbent meg senki, de amúgy is a nyomaték a lényeg: 2500 és 6000 között 120 Nm-t ad le, ami bármikor elcsavarja a hátsó gumit. És nagyon nagy szerencse, hogy a Suzuki nem érte be egy felfúrt Bandittal. A futóműve minden paraméterében állítható, a motorja injektoros, a felhasznált anyagok is igényesek, az ülés kényelmes, a műszaki tartalom pedig elég robosztus ahhoz, hogy ne legyen vele sok gond.
Suzuki GSX1400
Suzuki GSX1400

A korai, 2001-es és 2002-es modelleknél előfordultak harcok a szivárgó rugóstagokkal, tízből egy motort érintett, és némelyiknél garanciális csere után is előfordult. Érdemes megnézni a rugóstagok állítócsavarjának épségét is, ugyanis a csillapító egységek darabja szemmel is jól látható, 100 ezer forint körüli tétel. A 2005-ös és 2006-os típusokat érintette egy visszahívási akció az indításgátló vevője miatt. Ha a motor olajfolyástól mentes, rendszeresen szervizelt, még magas futásteljesítménnyel is kockázatmentes vétel.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!