2015.04.10. 18:03

Kedves Nepperűző!

Először is köszönöm az áldozatos munkád. A kérdésem az lenne, hogy mit javasolsz, ha nem akarok 125-ösnél nagyobb motort venni? Az elképzelés, hogy az országban, időnként közeli országokban csatangolnék egyedül. Volt egy Honda CBR125-öm, azzal egy fenékkel kimentem Triesztbe. Mi a jobb: CBR125R, egy sokkal újabb Keeway RKV125, vagy egy Honda Varadero 125? Kb. 500-600 ezer forintom lenne a mókára. Esetleg valami más?

Üdv: Tomcika

 
 

Kedves Tomcika!
A Keeway RKV távolról sokkal jobban néz ki, mintha közel engedjük magunkhoz. Látványos alkatrészekből áll, gáztartályos, pirosra festett hátsó rugóstagok, fordított villa, piros féknyereg csipkézett szélű tárcsával, de ez önmagában nem jelent minőséget. A blokk viszont a DR125-ből származik, vagyis megbízható technika, így ha akad valami gond, az a Kínában hozzáadott körítéssel lesz. A CBR125-tel neked valószínűleg neked több tapasztalatod van, túrázásra mégis a Varadero 125-ön ajánlanám. Az apró V2-es nagyon tartós, apróságok miatt viszont érdemes a 2004 utáni modellek közül válogatni, mert azoknál módosították a hűtővíz elvezetését úgy, hogy fűtse karburátort, ezáltal gyorsabban bemelegszik.
Honda Varadero 125
Honda Varadero 125

Szerintem rendkívül jó motor, 50-60 ezer kilométer után sem szokott vele gond lenni, a szervizek csak a kötelező karbantartásokról és töréskárokról tudnak beszámolni a típus kapcsán. Ráadásul elég kényelmes, jó a szélvédelme, remekül pakolható – sőt, a kategória talán egyetlen rendes túramotorja, amihez nem kell különösebb elszántság, ha hosszabb útra akarsz menni. A 125-ösökhöz képest nagyobb súlya, és a kéthengeres kialakítás miatt nem annyira virgonc, de ha megvan a lendület, 90-100 km/h-val nagyon jól el lehet vele barangolni.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!