Kínai quad = a fáraó átka

2015.05.03. 12:53
Tisztelt Nepperűző!

Hobbi tevékenység céljából vásárolnék quadot. Nem igazán vagyok jártas a motorok/quadok területén, ezért fordulok Önhöz. Olyan quadot keresek, amit töltés tetején, egyszerű földúton használhatok. Semmi komolyabb. Nem verseny, nem terepezés, csak örömteli furikázás. Annyi hasznos és haszontalan információt olvasok neten, hogy már fájdalmas. Mi lehet az igaz? Elsősorban elektromos quadot keresnék (nem igazán találok), mert azt zajszennyezést tiltó helyeken is használhatnám, de kisebb benzines gép is jöhet.

Mindenki óva int a kínai olcsóságoktól. Tényleg így kell félni tőlük?

A quadokhoz nem is értek, de a matekhoz azért csak-csak. 170 000 Ft egy új kínai quad, 125 ccm-vel, míg a nagyobb márkákból a 90ccm-es is 650 000 Ft. Nyilván ami ennyire olcsó azonnal elrettenhetne, de nem igazán értem. Mindenki hurrog de senki nem ír olyan tapasztalatot, hogy neki lett volna és TÉNYLEG szar lenne.

Nem versenyezni és ugratni akarok, csak lassan "élményközlekedni."

Ha teljesen el is romlik a 170 000 és kukába vágom, akkor is vehetek még három egész másik quadot belőle... Ezért nem igazán tudok konklúziót levonni ezekből. Bevallom 650 000- ből már mást is tudok venni ami igazi élményt nyújt.

Önnek mi a véleménye, tapasztalata a témában?

Üdvözlettel:

Ricsi

Kedves Ricsi!

Az elektromos quad legfeljebb arra való, hogy kisgyermekek a kertben menjenek pár kört, de még nem találkoztam olyannal, ami ennél komolyabb kihívást le tudna gyűrni. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a jó elektromos hajtáslánc és az azt kiszolgáló akkumulátorok nagyon drágák - ha valóban jól megépítik, akkor garantáltan drágább lesz, mint egy komoly, prémium kategóriás benzines példány. Ami meg nem ilyen, az lassú, ólomnehéz, gyenge és kis hatótávolságú - el kell fogadni, a villanyhajtás még nincs abban a fázisban, hogy az ön által ideálisnak talált ártartományban jó legyen. De tízszer annyiért sem lesz az.

Egy telivér kínai quad. Nincs benne bizalmam
Egy telivér kínai quad. Nincs benne bizalmam

A kínai olcsóságoktól való félelem teljesen jogos, aminek két oka van: egyszer bizonytalan a garanciális háttér, másrészt ha bármi elromlik, az alkatrész-utánpótlás sem mindig biztosított. Ráadásul típusonként változó gondok merülhetnek fel, gyenge főtengelytől kezdve hitvány, beállíthatatlan karburátorokig bármi. Ezeknek a futóműve is hitvány, a fékek is rosszak, az egyetlen jó tulajdonságuk, hogy mozgásképesek.

Ettől függetlenül szerintem akár jól is lehet járni, ismerek olyat, aki éveken keresztül boldogan veretett 250-es noname quadjával, a kellett, dugattyút cserélt, ha elengedett a lengőkar, hegesztett, és végül előbb unta meg a hatósági vegzálásokat, mintsem végleg letérdelt volna a járműve.

Ezzel egyébként el is érkeztünk a leginkább necces ponthoz: a quadokon jellemzően nincs rendszám, a kínaikra pedig rendes típusengedély sem nagyon létezik - ezért vagy zárt pályán lehetne őket használni, vagy sehogy.

A fentiek ismeretében én sem javasolnám a kínaiakat olyannak, aki nem szeret szerelni, nincs otthon hegesztőtrafója és jól felszerelt műhelye. Barangolásra pedig semmilyen rendszám nélkülit nem mondanék, mert attól még, hogy csak kevesen buknak le, még illegális.

Üdv:

Nepperűző