Nem akarok japán belpiacos motort

2015.05.19. 16:29

Tisztelt Nepperűző!

Egy 1990-es évjáratú, 52 000 km-t futott Suzuki GSX-F400-as motor megvásárlásán gondolkodom. Tudna tanácsot adni, hogy mely elemeket, alkatrészeket kell ellenőrizni, mik a gyengeségei a típusnak? Mennyire megbízható az alakatrész ellátása? Kb. mennyit lehet adni egy szép, és jó állapotban lévő, ennyi idős motorért? Nem tudom hogy japán belpiacos típus-e, vagy sem? (mert azt nem szeretnék!)

Válaszát, és segítségét köszönöm!

Üdv.:

Mihály

Kedves Mihály!

Rossz hír, japán belpiacos.

A másik rossz hír, hogy egy 25 éves motorban egészen biztosan nem 52 000 kilométer van, azon legkésőbb tízéves korában túlesett. Pláne, hogy ennyi időalatt csecsemőből a világbajnok futballistát lehet nevelni, és ezalatt egy motorral bármi megtörténhet.

Suzuki GSX-F400
Suzuki GSX-F400

Ezért nem konkrét egységeket kell megvizsgálni, hanem az egészet. Hányszor volt törve, és hogyan javították, mit gyányoltak rajta, szivárog valahol: olaj a hengertalpnál, hengerfejnél? Vízkör rendben? Telók könnyeznek már? A fékrendszerben minden tömítés a helyén?

Ezek a belpiacos négyszázas négyhengeresek egyébként elég tartósak, pörgősek, de elég jól bírják a kínzást, a kérdés, hogy milyen karbantartásokat kaptak az évek során. Ha valóban jó állapotban fél millió sem túlzás értük, csak annyiért sokkal jobb motorokat is kapni. A belpiacos motorok fenntartása és szervizelése az internet széleskörű elterjedése óta már nem akkora vesszőfutás, mint a papírkatalógusok korában, minden apró bizbasz beszerezhető hozzá, sőt, sok esetben nem csak méregdrága gyári, hanem olcsó, de nem feltétlenül hulladék utángyártott is.

Üdv:

Nepperűző