2015.05.22. 15:19

Tisztelt Nepperűző!

Nagymotor vásárlás előtt állok abszolút kezdőként és nagy dilemmában vagyok a típust illetően. Van pár alternatíva, amik között szemezgetek, és a fórumokból ítélve nincs sok különbség a típusok között, ezért szeretném kérni a segítségét. Az általam nézett típusok a következőek: Kawasaki ER-6n, Honda CBF600, Suzuki Bandit 600/650. A keretösszeg plafonja 1 milló. A motort leginkább vidéki főutakon és hosszabb bel- illetve külföldi túrákra használnám. A kérdésem az volna, hogy a fent felsorolt típusok közül melyiket tartja a jobb motornak, illetve van-e olyan típus, ami a motorozási céljaimnak jobban megfelelne? 185 magas és 83 kg vagyok.

Köszönettel

Ernő

Kedves Ernő!

Ha tényszerűen nézzük őket, mind a három felsorolt típus kiváló, rosszat egyikről sem nagyon tudok mondani. Az ER-6 korai évjáratainál volt ugyan probléma a vázzal – konkértan eltört – de egy olyan ponton engedett el a hegesztés, ami semmilyen befolyással nem volt a vezethetőségre, biztonságra. Ennek ellenére ciki volt, azzal az esettel eléggé megromlott a viszony a márka akkori forgalmazója és az érintett ügyfelek között. Ugyanakkor a felsoroltak közül pont az ER-6-ot tartom a legérdekesebbnek. Ebben a kategóriában, ahol még nincsenek nagyon erős motorok, a kéthengeres karaktere ad annyi pluszt, hogy az elvigye az egész show-t. Ráadásul az ER-6-nak van egy csomó szép és érdekes részletmegoldása (a lengővilla, a központi rugóstag elhelyezése, a blokk alatti kipufogó), amiért nagyon tudok lelkesedni.

Kawasaki ER-6
Kawasaki ER-6

A Honda CBF600 egy fokkal sótlanabb történet, simábban jár, de sem a külsejében, sem a karakterében nincs semmi extra. Számszerűsítve valószínűleg ez a legjobb motor a háromból, én viszont a gondolatától is álmos leszek. Ha van a motorok között Toyota Corolla, akkor a CBF600 lesz az – akármennyit is gondolkozom, nem tudok rendes érvet felhozni ellene. Ha a klasszikus, kereklámpás külsőre kívánsz rá, és nem szereted a macerát, akkor ez a befutó.

Honda CBF600
Honda CBF600

A Suzuki Bandit sorozatról sem nagyon tudok rosszat mondani, nagyon jól kezelhető, barátságos karakterű motor, ráadásul sokkal jobbnak tartom őket a Yamaha XJ6-nál. A 600-asoknál egy probléma szokott felmerülni, a hideg-nedves időben mutatkozó indítási nehézség, mivel az első kerék ráveri a vizet a gyertyakábelekre és a gyertyapipákra. Az évek során kialakult megoldás, a gyújtótrafóknál és a pipáknál szilikon pasztával szokás szigetelni a kábelvégeket. 1999 után gyártott modellek már jobb minőségű, állítható csillapítású rugóstagot kaptak, az 1997 előtt gyártottakhoz pedig érdemes az S változat középállványát - a vázon megvan ennek a hely.

Suzuki GSF600 Bandit
Suzuki GSF600 Bandit

Ha eddig eljutottál a válasz olvasásában, tényleg fontos lehet a kérdés. Ezért azt tanácsolom, hogy próbáld ki mind a hármat, és amelyiken legjobban érzed magad, azt vedd meg.

Üdv:

Nepperűző