Egyen kevesebbet, mint az autóm

2015.06.07. 11:28

Tisztelt Nepperűző!

Kezdő motoros vagyok, ezelőtt robogóztam, most szereztem meg az A2-es jogosítványt. Szeretnék egy megbízható, kis fogyasztású vasat vásárolni munkábajárás (napi 2X35 km) és kisebb túrák céljából. Jó lenne ha az autómnál (6,5l) érezhetően kevesebbet fogyasztana, ezért lehet ki sem kellene használni a 48 lóerős keretet, negyedlitereseket nézegetek. Vagy 100 km/h-s tempónál nem fogyasztana többet egy 4-500 cm3-es sem?

194 cm, 78kg vagyok, 25 éves, a vételre kb. 500 ezer forint áll rendelkezésre. Nincs konkrét kiszemeltem, nem nagyon értek a motorokhoz, ezért kérem a tanácsát, ön mit ajánlana nekem, gondolom a magasságom leszűkíti a kört.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Erik

Kedves Erik!

100 km/h tempónál nincs nagy különbség a 250-esek és az 500-asok között, viszont pont a plusz erő miatt sokkal nyugodtabban lehet a nagyobb motorral közlekedni, illetve a nagyobb köbcenti többnyire nagyobb testet is jelent, vagyis méretben is jobban meg fog felelni. Ha a benzinen akarsz nagyot spórolni, akkor viszont készülj arra, hogy ha valami nagyon takarékos motorral három literrel eljársz, akkor is csak rendkívül későn fog megtérülni az autódhoz képest a projekt – benzinártól függően kb. 35 ezer kilométer után, és akkor csak a motor vételárával számoltam. Ha erről az oldalról közelíted a dolgot, akkor az vagy csalódás lesz, vagy magadat is át kell verned.

Szóval marad az élvezeti része, illetve amit a napi közlekedésben időben megspórolsz, ezek nem kimondottan számszerűsíthető hasznok, én viszont inkább a megfizethetetlen kifejezést szeretem használni. Most, hogy ezen túl vagyunk, lássuk, a szóba jöhető motorokat.

A basic 4-500-as japán motorok sajnos neked kicsik lesznek, a te magasságodhoz érdemes valami magas motort nézni. A Honda XL600V Transalp nem mai darab, de kellően megbízható típus, ráadásul a V2-es motorjának nagyon kellemes karaktere és hangja van, ráadásul igen jól pakolható. Plusz pont mellette, hogy rossz úton is csodálatosan siklik. Ajánlom még a Suzuki Freewindet, ami ugyan egyhengeres, de egyáltalán nincs légkalapács érzése, nagyon finoman működik, egyszerű és tartós, ráadásul aszfalton a kisebb első kerék miatt kezesebb a Transalpnál. A kis naked bike-ok neked nagyon szűkek lesznek, pláne a japán belpiacos négyhengeres négyszázasok.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.