Pofás, de figyelj oda az injektorra!

2015.07.10. 17:53

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy ETZ-vel járok, de másik motor vásárlásán gondolkodom. Bejönnek a klasszikus gépek, és a lehetséges új társat leszűkítettem a Triumph Bonneville és a Kawasaki W800 modellekre, azonban használtan ezekből 2007 utáni példányokat nem találok. Rossz helyen keresgélek, vagy tényleg nincsenek ilyenek? Külföldről behozni ilyen árfolyamok mellett őrültség, nem? Egyáltalán szabad ezeket a gépeket használtan vásárolni egy 185 cm magas és 90 kg tömegű embernek? Tudna ajánlani olyan oldalakat, ahol érdemes keresgélni?

Köszönettel: István

Kedves István!

A Kawasaki W800-at 2011-ben mutatták be, abból ezért kizárólag 2007 utánit találni. A Triumph Bonneville sorozat régebbi, de abból is inkább 2010 után gyártottakat találtam a hirdetési oldalakon, tehát ezzel egészen biztosan nem lesz gondja.

Triumph Bonneville T100
Triumph Bonneville T100

A külföldi behozatal nem feltétlenül rossz üzlet, de mivel mind a kettőből van kínálat itthon, még ha nem túl bőséges is – ugyanakkor elképzelhető, hogy megérheti egy jó boltért külföldre menni, ezek közel sem filléres motorok, ezért nem teszi a projektet automatikusan veszteségessé az utazás költsége.

Továbbá sem a testmagasság, sem a testtömeg nem kizáró ok egy külföldi vásárlásnál – de a megadott alapján ön valószínűleg az emberi nem egy kifejlett férfi példánya, tehát nyugodtan vásárolhat külföldön használt motort. De ha vékonyabb vagy kövérebb, esetleg alacsonyabb vagy magasabb lenne, akkor sem beszélném le ilyesmiről.

Kawasaki W800
Kawasaki W800

Ezeknél sokkal fontosabb, hogy a Kawasaki W800 korai példányainál adódhattak gondok a másodlagos pillangószelep vezérlőegységével, ami miatt a márkaszervizek ingyen cserélték az injektort. Erre akkor került sor, ha a motor nehezen indult, illetve gázadásra hezitálva indult meg. Ez igazából akkor probléma, ha külföldről behozott motornál jön elő, ugyanis ez nem visszahívási akció volt, hanem elrendelt javítás, vagyis csak azokat cserélték, ahol előjött a hiba. És emiatt a hazai márkaképviselet nem feltétlenül köteles a szürkeimportból származó motorok ingyen javítására, tehát elképzelhető az is, hogy az ilyen motoroknál pénzt kérnek a műveletért.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.