2015.07.20. 13:00

Üdvözletem!

Két szezon 125-ös ETZ után szeretnék egy rendes nagymotort. Nem vagyok száguldozós, csak jó lenne, ha egy 85-tel menő teherautó megelőzésére nem kéne perceket készülni, illetve két személlyel igencsak gyenge is az MZ. A 90-100-as utazó bőven elég. Három típus dobogtatja meg a szívem, a Honda VT500E, a Honda NTV650 Revere, illetve a Suzuki VX800. Az NTV650-ről több helyen olvasni, így főként a két másik típus megbízhatósága érdekelne, illetve hogy totál hülyeség lenne-e belevágni?

Köszi! Dani

Kedves Dani!

Nem tudom, hogy az én szememmel van-e a baj, vagy a Honda VT500E egy igazi rejtőzködő, de fel sem tudom idézni, mikor láttam ilyet az utcán utoljára! Nem tudom, hogy tényleg ritka-e, vagy csak az érzékeim csalnak, de hogy régi, az egészen biztos, ezért az alkatrészek beszerzése nem lesz triviális. Most amúgy nem arra gondolok, hogy fékbetétet meg olajszűrőt nem kapsz hozzá, ezek simán vannak, de egy karburátorfelújítás vagy más belenyúlósabb dologhoz nem biztos, hogy egyből lesz cseredarab.

Honda VT500E
Honda VT500E

Egyékbént nem hülyeség belevágni, hiszen elég ránézni a blokkra, és üvölt róla, hogy honnan ismerős: ez volt az alapja annak a hatszázasnak, amit 1987-től 13 éven át a Transalpba is építettek. A háromszelepes, 52 fokos hengerszögű V2-es egy legenda, ráadásul nagyon izgalmas a járása, szép a hangja, fordulaton gyönyörűen szól, imádni való, ha rákívánsz és találsz egy jó darabot, illetve készen állsz egy régi japán motor jelentette kihívásokra, akkor én leszek az utolsó, aki el akar majd tántorítani tőle.

Suzuki VX800
Suzuki VX800

A Suzuki VX800 szintén nem a semmiből jött, a motorja az Intruder 750-ből származik, csupán a furatot növelték meg 3 milliméterrel, illetve a 34-es karbik helyére 36-osokat tettek. Ráadásul ha valaki szereti a szűk hengerszögű kéthengereseket (én igen), akkor ezért a 45 fokos V2-esért lelkesedni fog. Az sem véletlen, hogy ennyire delejezően jól néz ki, ugyanis egy amerikai designstudió készítette a formatervét. Különösebb gondok nem adódtak vele, amennyire tudom, a tulajdonosok szeretni szokták, nem számít időzített bombának.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.