Parázok az injektortól, ezért karbisat vennék

2015.08.06. 14:32

Üdv!

Konkrét elképzelésem van, mivel a határaim is konkrétak. Jelenleg a B125-ös jogosítványért küzdök, és a kiszemelt vas típusa is megvan már hozzá, mégpedig a legkisebb fotel, a Suzuki Burgman UH125. Napi össz 40 km ingázásra kell, és néha egy kis hétvégi kirándulásra. Elég sokat túrtam a netet, mire eldöntöttem, hogy Burgmant veszek, méghozzá a régebbi, karburátoros típust, egyrészt, mert a keret is szűkös (kb. 300 ezer), illetve egy injektorjavítás költsége érzékenyen érintene. Adj nekem kérlek tanácsot, mire kell odafigyelnem egy ilyen vas vásárlása esetén, mik a tipikus Burgman hibák?

Segítségedet előre is köszönöm!

Suzuki UH125 Burgman
Suzuki UH125 Burgman

Kedves Kérdező!

Az injektortól félni hülyeség. Az Aprilia SR50 Ditech-től mondjuk óvnék mindenkit, illetve hallottam már injektorhibás Ducati Monsterről, de motorkerékpár-injektorok javítására azért nem mernék bizniszt alapozni. Sőt, időszámításunk szerint gyártott japán járműnél nem is nagyon találkoztam ilyen gonddal, tehát ez inkább valami babona, vagy tudatlanságból eredő tévhit. Vegyél nyugodtan injektorosat, sokkal jobb, takarékosabb, mint a karbis. Ráadásul karbival azért több szopás lehet, mint a befecskendezéssel.

Az UH125 egyébként igen tartós robogó, a tipikus Burgman hibák a karburátoros 400-asok és a 650-esek kapcsán emlegethetők – amiknek a gyári kódja is AN – míg a kis Burgmanok, amik ugye UH-k, igazából problémamentes darabok, tehát ott a gondok nem típussajátosságból erednek, hanem az előző gazdák hanyagságából. Én ellenőrizném a hideg indulást, a gázvételt, a hajtás állapotát, illetve törésnyomokat keresnék, illetve a gumik, fékek, markolatok kopásából próbálnék következtetni a valós futásteljesítményre.

Üdv:

Nepperűző